هند از ایران نفت اضافی میخرد

© Fotolia / marrakeshhاستخراج نفت
استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند پس از اختلاف با امارات 6 میلیون بیلر نفت از ایران می‌خرد

یک رسانه غربی اعلام کرد به دنبال اختلاف هند با امارات پیرامون شرایط خرید، دهلی نو در راستای تأمین ذخایر استراتیژیکی خود تصمیم به خرید 6 میلیون بیلر نفت از ایران دارد.

آژانس مهر به نقل از رویتر: هند به دنبال اختلاف با امارات اعلام کرد قصد دارد ذخایر راهبردی نفت خود را با خرید 6 میلیون بیلر نفت از ایران اکمال کند.

بر این اساس، به دنبال بن بست در مذاکرات هند با شرکت نفت کشور امارات در خصوص شرایط خرید، این کشور از قصد خود برای خرید 6 میلیون بیلر نفت از ایران برای تأمین ذخایر استراتیژیکی نفت خود خبر داد.

این رسانه غربی ادامه داد: چنین خریدی توسط سومین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان می تواند تلاش های ایران در راستای گسترش فروش نفت خود در بازارهای جهانی را توسعه دهد. این امر به ویژه در زمان کنونی که ایران درپی احیای سهم خود از بازار پس از لغو تحریم های این کشور متعاقب توافق هسته ای با کشورهای 1+5 است؛ اقدامی مهم و استراتیژیکی برای تهران به شمار می آید.

سه منبع مطلع که نخواستند نامشان افشا شود در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفتند: هند در ماه اکتوبر و نوامبر سال جاری میلادی قریب به 6 میلیون بیلر نفت خام از شرکت ملی نفت ایران خواهد خرید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала