حمله به سفارت اسرائیل درانقره

© Sputnik / Andrey Arhipov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله به سفارت اسرائیل درانقره
حمله به سفارت اسرائیل درانقره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی سفارت اسرائیل در انقره اعلام کرد،‌در جریان حمله امروز (چهارشنبه) به سفارت این رژیم در آنکارا یک تن زخمی شده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری هابر ترک پیشتر گزارش داد که این حادثه زمانی روی داد که دو فرد مهاجم برای ورود به ساختمان سفارت درانقره، پایتخت ترکیه تلاش می‌کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند. با این حال سخنگوی سفارت اسرائیل با صدور بیانیه‌ای کوتاه گفت که تیراندازی بیرون ساختمان این مقر دیپلماتیک یک زخمی بر جای گذاشته است و این حادثه در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی محلی به وقوع پیوسته است.
در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک گزارش داد، پولیس ترکیه به یک مظنون در مقابل سفارت اسرائیل از ناحیه پا شلیک کرد. به گفته آنها، فرد مهاجم قصد داشت تا با چاقو حمله کند.
یک شبکه تلویزیونی خصوصی (ان تی‌ وی) هم گزارش داد که در این حادثه یک فرد "مجروح و خنثی" شده است. طبق این گزارش، دو فرد برای ورود به ساختمان سفارت تلاش می‌کردند. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره فرد مهاجم دوم در دست نیست. برخی منابع هم تاکید دارند که هیچکس کشته نشده و تنها یکی از مهاجمان زخمی شده است.
یکی از مقام‌های امنیتی ترکیه هم گفته است که مهاجم مجروح، معلول ذهنی و 38 ساله و به نام عثمان نوری چالیشکان معرفی شده است. این متهم در اولین اظهاراتش گفته است که این کار را برای متوقف کردن جنگ و خونریزی در شرق میانه انجام داده است.

فرمانداری آنکارا گفته است که فرد مهاجم به هیچ گروه تروریستی‌ای وابسته نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала