افغانستان از امریکا خواست تا بالای پاکستان فشار بیشتری وارد کند

© Photo / دفتر دانشافغانستان از امریکا خواست تا بالای پاکستان فشار بیشتری وارد کند
افغانستان از امریکا خواست تا بالای پاکستان فشار بیشتری وارد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های دولت افغانستان از مقام‌های امریکایی خواسته‌اند تا دولت پاکستان را برای دست‌برداشتن اسلام‌آباد از حمایت از گروه‌های تروریستی تحت فشار بیشتری قرار دهند.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویارک رفته است، در دیداری با ریچارد اولسون نماینده ویژه ایالات متحده امریکا گفته است که ایالات متحده با فشار آوردن به پاکستان، می‌تواند اسلام‌آباد را مجبور سازد تا طالبان را به پای میز مذاکره حاضر سازد. آقای دانش گفت: «دولت و مردم افغانستان از دولت ایالات متحده انتظار دارند که بر دولت پاکستان فشار بیشتری وارد کنند تا حکومت پاکستان نسبت به تعهداتش در وادار ساختن طالبان به آمدن به پای میز مذاکره و از بین بردن پایگاه‌های تروریسم در خاک آن کشور وارد عمل شود.»

سرور دانش در این دیدار افزود که تهدیداتت تروریستی و افراط‌گرایی تمام کشورها، حتا اروپا و امریکا را تحت تاثیر قرار داده است. آقای دانش تاکید کرد که برای از بین بردن این تهدیدها باید همکاری‌های بین‌المللی بیشتر و جدی‌تری صورت گیرد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان همچنین در این دیدار از آمادگی کامل دولت این کشور و حل اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی باره‌ اصلاحات انتخاباتی و توزیع تذکره‌های الکترونیکی خبر داده است.

در همین‌حال، ریچارد اولسون می‌گوید که کشورش در هماهنگی «کامل» با دیگر همکاران بین‌المللی حمایت قاطع و قوی خود را از دولت افغانستان در کنفرانس بروکسل انعکاس خواهد داد
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان، همچنین از تلاش‌ها برای امضای توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار نیز استقبال کرده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала