ولایت‌های بامیان و گنسوی چین خواهر خوانده شدند

© Photo / تر محققولایت‌های بامیان و گنسوی چین خواهر خوانده شدند
ولایت‌های بامیان و گنسوی چین خواهر خوانده شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: ولایت‌های بامیان افغانستان و گنسوی چین بدلیل جای دادن آبدات تاریخی و فرهنگی مشابه در خود باهم خواهرخوانده شدند.

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این دو ولایت روز سه‌شنبه در حاشیه اولین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگی راه ابریشم میان مقام‌های دو کشور با حضور محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان و لین دو والی گنسو توسط جانان موسی‌زی سفیر افغانستان در چین و  رییس روابط خارجی ولایت گنسو در شهر تاریخی و فرهنگی دونهوانگ در چین به امضا رسید.

دفتر محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که ولایت‌های بامیان و گنسو یکی از مسیرهای اصلی راه تاریخی ابریشم بودند.

همچنین محمد محقق و معاون نخست وزیر چین نسبت به خواهرخوانده شدن ولایت‌های بلخ افغانستان و جیانگسوی چین نیز ابراز امیدواری کرده‌اند. این مقام‌ها در دیدارشان گفته‌اند که ولایت‌های بلخ و جیانگسو دو مبدای اتصال راه‌ آهن بین افغانستان و چین می‌باشند. اولین قطار حامل کالای تجارتی چین به افغانستان در ماه آگست وارد ولایت بلخ شد. این مقام‌ها افزوده که انتظار می‌رود تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان این دو ولایت نیز به زودی به امضا برسد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала