حمله بر جنبش روشنایی و دانشگاه امریکایی در پاکستان طرح ریزی شده بود

© Photo / دفتر معاون دوم ریاست جمهوریافغانستان خواستار مبارزه مشترک منطقه و جهان علیه مواد مخدر شد
افغانستان خواستار مبارزه مشترک منطقه و جهان علیه مواد مخدر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران طالبان و القاعده درکجا ساکن بودند و آنها در کجا کشته شدند؟

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور در سخرانی‌اش در هفتادویکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از پشتیبانی پاکستان از هراس افگنان به شدت انتقاد کرد و از جامعۀ جهانی خواست تا لانه‌های این گروه ها را در بیرون از خاک افغانستان از بین ببرند.

وی گفت که حمله بر اعتراض کننده‌گان جبش روشنایی و حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان در پاکستان طرح ریزی شده بودند.

هفتاد و یکمین نشست سازمان ملل متحد، فرصت خوبی برای نماینده افغانستان بود تا از برخورد های دوگانه منطقه‌یی در برابر هراس افگنان و از پشتیبانان تروریستان به شدت انتقاد کند.

جنبش روشنایی: تظاهرات گسترده جهانی راه‌اندازی می‌‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
جنبش روشنایی: تظاهرات گسترده جهانی راه‌اندازی می‌‌کنیم

معاون دوم رییس جمهور از موجودیت پناگاه‌های امن گروهای هراس افگن در پاکستان به شدت انتقاد کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا در برابر گروه‌های هراس افگن در بیرون از خاک افغانستان به گونۀ جدی مبارزه شود.

وی گفت: "ما از همه شما می پرسیم: رهبران طالبان و القاعده درکجا ساکن بودند و آنها در کجا کشته شدند؟ در این لحضۀ بسیار مهم، رهبران طالبان و شبکۀ حقانی درکجا موقعیت دارند؟ از کجا و چگونه تروریست ها آموزش می‌بینند، تجهیز می‌شوند و حمایت مالی می‌شوند."

عاملان حمله به دانشگاه امریکایی افغانستان شامل فهرست جنایتکاران جنگی می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عاملان حمله به دانشگاه امریکایی افغانستان شامل فهرست جنایتکاران جنگی می‌شوند

در همین حال، وی فعالیت‎های گروه های هراس افگن را یک تهدید منطقه‌یی و جهانی دانسته از برخورد دوگانه کشورها در برابر هراس افگنان و پشتیبانان آنان هشدار داد.

به گزارش طلوع نیوز معاون دوم رییس جمهور در این نشست از کارکرد دوساله حکومت وحدت ملی نیز سخن گفت و ایجاد اصلاحات و شفافیت در قرار داد های دولتی را از دست آورد این حکومت عنوان کرد.

این درحالی است که هنوز هم حکومت با انتقادات تندی در مورد چگونگی ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی و ایجاد اصلاحات در نظام عدلی و قضایی رو به رو است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала