پاکستان: امریکا باید همان تقاضایی که از ما دارد از هند نیز داشته باشد

© REUTERS / PIDPakistani Prime Minister Nawaz Sharif (R) talks with his Indian counterpart Narendra Modi in Lahore, Pakistan, December 25, 2015
Pakistani Prime Minister Nawaz Sharif (R) talks with his Indian counterpart Narendra Modi in Lahore, Pakistan, December 25, 2015 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان معتقدند مطرح شدن موضوع تحریم هسته‌ای پاکستان فقط یک تهدید است که امریکا برای مهار این کشور از آن استفاده می‌کند.

 ملیحه‌لودهی نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد گفت: اسلام‌آباد تحریم‌های یک‌جانبه را نمی‌پذیرد و امریکا باید همان تقاضایی که از ما دارد از هند نیز داشته باشد.

اعزاز احمد چودهری معاون وزیر امور خارجه پاکستان و ملیحه لودهی نماینده این کشور در سازمان ملل با شرکت در یک کنفرانس خبری در نیویارک اظهار داشتند: برنامه هسته‌ای خود را متوقف نخواهیم کرد مگر اینکه هند نیز چنین اقدامی را انجام دهد.

به گزارش دیلی اکسپرس، چودهری گفت: نواز شریف نخست وزیر پاکستان امروز با رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر چین ملاقات می‌کند که موضوع تحریم هسته‌ای و مسئله کشمیر از محورهای این دیدارها خواهد بود.

با اینکه وزارت امور خارجه امریکا بارها از امنیت برنامه هسته‌ای پاکستان ابراز نگرانی کرده و موضوع تحریم این کشور را مطرح کرده بود اما از این کار صرف نظر کرد.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا چندی پیش اعلام کرد: قصد تحریم پاکستان را نداریم و این کشور هنوز متحد واشنگتن در مبارزه با تروریسم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала