امریکا از هیات بررسی فساد حامد کرزی انتقاد کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا از هیات بررسی فساد حامد کرزی انتقاد کرد
امریکا از هیات بررسی فساد حامد کرزی انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیده‌بان ارشد دولت آمریکا در افغانستان امروز (پنجشنبه) با انتشار گزارشی گفت، هیات ضد فساد افغانستان که سال 2008 تشکیل شد، هیاتی ناکارآمد و فاقد استقلال است و هرگز اظهارنامه‌های دارایی حامد کرزای را مورد بررسی قرار نداد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد که اظهارنامه‌های دارایی اعلام شده از سوی حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان و مقام‌های ارشد دولت او مشکل‌دار است.
در این گزارش به چالش‌های افغانستان برای مقابله با فساد اشاره شده است که مقام‌های آمریکایی آن را تضعیف کننده مبارزه علیه طالبان می‌دانند. طبق گزارش سیگار، زمانی که کرزای اظهارنامه دارایی‌اش را در سپتامبر 2015 اعلام کرد، از داشتن حسابی در یکی از بانک‌های آلمان خبر داد اما نه شماره حساب اعلام کرد و نه منبع درآمدش را.
طبق این گزارش، حامد کرزای لیستی از جواهرات را هم اعلام کرده اما آنها تاریخ خرید، بها و منبع خرید ندارند. براساس گزارش مذکور، زمانی که کرزای قدرت را ترک می کرد گفته بود که هیچگونه حساب بانکی خارجی، خودرو، وام، فعالیت‌های تجاری و درآمدهای حاصل از تدریس ندارد.
به گفته این گروه نظارتی، اقدام دولت افغانستان در تشکیل یک هیات ضد فساد اقدامی کاملا نمادین برای خشنود کردن جامعه بین‌الملل بوده است.
کرزای که در دوران ریاست جمهوری‌اش همواره به دلیل ناکامی در محدود کردن فساد مورد انتقاد قرار می‌گرفت هنوز به این گزارش واکنشی نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала