دیدار غنی و اعضای هیات حزب اسلامی در ارگ

© Photo / ارگدیدار غنی و اعضای هیات حزب اسلامی در ارگ
دیدار غنی و اعضای هیات حزب اسلامی در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان با اعضای هیات حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، پس از امضای موافقت‌نامه صلح با این حزب دیدار و گفتگو کرده است.

موافقت‌نامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی ظهر روز پنج‌شنبه میان نمایندگان دو طرف در کابل به امضا رسید.

اشرف‌غنی از امضای این موافقت‌نامه استقبال و آن را یک گام مهم برای پایان دادن جنگ و آوردن صلح دایمی در افغانستان یاد کرده است. او می‌گوید که تامین صلح در افغانستان به عنوان رییس جمهور این کشور از مسوولیت‌ها و وظایف اصلی‌اش به شمار می‌رود.

اشرف‌غنی می‌گوید که با امضای موافقت‌نامه صلح میان دولت و حزب اسلامی، ثابت شده که نیت وی برای تامین صلح مستحکم است. رییس جمهور افغانستان گفت که حامیان خارجی گروه طالبان فکر می‌کردند که دولت افغانستان اراده‌ی برای صلح و مذاکره ندارد و امضای موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامی برداشت حامیان خارجی طالبان را غلط ثابت کرد. اشرف‌غنی می‌گوید: «هر حزب که به طور دموکراتیک، صلح آمیز و منسجم داخل صحنه می‌شود، به هندسه سیاسی تغییر مثبت می آورد.»

اشرف‌غنی امضای موافقت‌نامه صلح با حزب اسلامی را در تامین امنیت انتخابات آینده مهم خوانده است.

در همین‌حال، محمدامین کریم رییس هیات حزب اسلامی نیز در دیدار با اشرف‌غنی از امضای موافقت‌نامه صلح استقبال کرده اما گفته که اعضای این حزب انتظار دارد تا این موافقت‌نامه به زودی اجرایی شده و زمینه برگشت گلبدین حکمتیار به کابل فراهم شود.

غیرت بهیر مسوول سیاسی حزب اسلامی نیز از اشرف‌غنی برای رسیدن به توافق با حزب اسلامی استقبال کرده می‌گوید که تاریخ نام آقای غنی را با «خط زرین» خواهد نوشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала