صرف روزانه یک ساعت وقت برای آمادگی کنفرانس بروکسل

© Photo / ارگصرف روزانه یک ساعت وقت برای آمادگی کنفرانس بروکسل
صرف روزانه یک ساعت وقت برای آمادگی کنفرانس بروکسل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان می‌گوید که او روزانه یک ساعت وقت کاری خود را برای آمادگی کنفرانس بروکسل صرف می‌کند.

کنفرانس بروکسل قرار است در اوایل ماه آینده در باره چگونگی کمک‌های غیرنظامی به افغانستان برگزار شود. در این کنفرانس نمایندگان بیش از هفتاد کشور و سازمان بین‌المللی شرکت خواهند کرد.

آقای غنی که شام روز گذشته با شماری از اعضای مجلس نمایندگان و مشاوران خود صحبت می‌کرد، گفت که آمادگی دولت افغانستان برای کنفرانس بروکسل تنها بخاطر بدست آوردن قناعت جامعه جهانی نیست، بلکه به گفته او، مساله اساسی عیارسازی خود دولت افغانستان است.

اشرف‌‌غنی می‌گوید: «ما این بار به جامعه بین‌المللی می‌گوییم که ما درد و علاج خویش را می‌دانیم و اصلاحات خواست اساسی مردم ماست. مبارزه با فساد از اولویت‌های ماست زیرا اصلاحات به نفع همه می‌باشد.»

اشرف‌غنی در این دیدار همچنین تاکید کرد که ابعاد جنگ داخلی باید جدا شده و روی صلح بین‌الافغانی تمرکز گردد تا بدون وساطت خارجی نتیجه مطلوب بدست آید. وی گفت که امسال چهار مرحله جنگ در افغانستان سپری شد و سه مرحله آن مانند مراحل گذشته بود. به گفته اشرف‌غنی، اولین هدف دشمن سقوط کندز بود، مرحله دوم جنگ هلمند و سوم کابل بود. رییس جمهور افغانستان افزود که طالبان می‌خواستند که در چند جبهه، جنگ را به صورت همزمان ادامه دهند، اما در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی در تمام جبهات با شکست مواجه شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала