هند برای مقالبه با چین حدود 9 میلیارد دالر جیت های جنگی خریداری کرد

© East News / Zheng Huansongجیت های جنگی رافائل
جیت های جنگی رافائل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند با فرانسه روز جمعه قراردادی را برای خرید ۳۶ فروند جیت های جنگی رافائل امضا کرد اما گویا این خرید بیش از آنکه با هدف تقویت توان دفاعی انجام شده باشد برای رقابت با چین صورت گرفته است.

به گزارش مهر، هند با امضای قراردادی ۸.۸ میلیارد دالری ۳۶ جیت های جنگی رفائل از فرانسه خرید تا با تقویت قوای نظامی خود، توان مقابله با چین را داشته باشد.
این قرارداد که بزرگ ‌ترین معاملۀ تسلیحاتی فرانسه محسوب می‌شود، روز جمعه (۲ میزان) منعقد شد.
به گفتۀ ناظران، جیت های جنگی رافائل که شرکت هوانوردی داسو سازندۀ آن است، نیروی هوایی هند را که سخت‌افزار نظامی آن مربوط به دوران شوروی است، بسیار ارتقاء خواهد داد.
با توجه به افزایش تنش مرزی هند با چین و پاکستان، همسایگان شمالی و غربیِ آن، هند به عنوان بزرگ ‌ترین واردکنندۀ سخت‌افزار نظامی در جهان، در حال ارتقاء یکصد میلیارد دالری سخت‌افزار نظامی خود است.
مانوهر پاریکار، وزیر دفاع هند، پس از امضای قرارداد با ژان-ایو لو دریان، همتای فرانسوی خود، در شبکۀ اجتماعی توییتر نوشت: «رفائل به طور قابل‌ توجهی قابلیت‌های حمله و دفاع هند را افزایش خواهد داد.»
قرارداد خرید ۳۶ جنگندۀ رافائل پس از سال‌ها مذاکرۀ پرپیچ‌ وخم میان مقامات هند و فرانسه منعقد شد. در مذاکرات اولیه، بحث خرید ۱۲۶ جنگنده مطرح شده بود.
با این حال، این معامله از نظر مالی، بزرگ‎ترین قرارداد فروش جیت های جنگی فرانسه است و فرانسوا اولاند، از آن تمجید کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала