هجوم غیر قانونی اتباع نیپال به افغانستان

© AFP 2023 / MOIRA SHAWهجوم غیر قانونی اتباع نیپال به افغانستان
هجوم غیر قانونی اتباع نیپال به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت نیپال، اعلام کرد که سفر غیر قانونی شهروندان این کشور به افغانستان، با گذشت هر روز افزایش می‌یابد.

براساس آمار ارایه شده از سوی این کشور، در حال حاضر حدود سه هزار و ۳۲۳ نیپالی برای کار به افغانستان آمده‌اند که از این میان، یک هزار تن برای نظامیان امریکایی کار می‌کنند.
نیپالی‌های که وارد افغانستان می‌شوند، به حیث محافظ با نظامیان امریکایی، نمایندگی‌های سیاسی خارجی، شرکت‌های امنیتی و نهادهای بین‌المللی از جمله دفاتر سازمان ملل متحد کار می‌کنند.
براساس گزارش رسانه‌های نیپالی، از سال ۱۳۸۲ هم‌زمان با حضور نیروهای بین‌المللی و نهادهای مختلف جهانی در افغانستان، حدود ۵۰ هزار نيپالی وارد افغانستان شده و در کشور کار کرده‌اند.
تا کنون مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، در این مورد چیزی نگفته، اما پیش از این گفته بودند که برخی شهروندان خارجی فاقد جواز کار را از کشور اخراج کرده‌اند.
گفتنیست، دولت نیپال، در پی حمله 31 جوزای امسال در کابل که به مرگ ۱۲ نگهبان نیپالی سفارت کانادا انجامید، سفر شهروندان خود را برای کار به افغانستان ممنوع کرده بود.
از سوی هم، افزایش حضور غیر قانونی شهروندان نیپالی کارگر در افغانستان، در حالی اعلام می‌شود که، شمار بی‌کاران در افغانستان طی سال‌های اخیر افزایش یافته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала