در جهان مدرن چه تعداد برده وجود دارد

© AFP 2023 / Ben Stensallدر جهان مدرن چه تعداد برده وجود دارد
در جهان مدرن چه تعداد برده وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برده ‌داری معاصر یا برده‌ داری مدرن به نهادهایی از برده‌ داری اطلاق می‌شود که تا زمان کنونی ادامه داشته‌اند. تخمین زده می‌شود که تعداد بردگان در حال حاضر بین ۲۱ میلیون-۲۹ میلیون تا ۴۶ میلیون نفر است.

به گزارش تسنیم، برده‌داری مدرن یک صنعت بسیار سودآور بوده و برآوردها نشان می‌دهد که سالیانه 35 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند. سازمان ملل تخمین زده است که بین 27 تا 30 میلیون نفر در صنعت برده‌داری گرفتار شده‌اند.
برده‌داری مدرن اشکال مختلفی به خود گرفته است، از زنانی که مجبور به روسپی‌گری می‌شوند تا کودکان کار که در مزارع کشاورزی مشغول به کار هستند و یا خانواده‌هایی که برای پرداخت بدهی‌های باقی مانده از نسل‌های قبلی مجبور به کار بدون دریافت دستمزد گشته‌اند. برده‌داری در همه قاره‌ها و تقریبا تمام کشورها به نوعی قابل مشاهده است. کار اجباری،‌ قاچاق انسان، بردگی به دلیل بدهی و ازدواج کودکان همگی انواع مختلفی از برده‌داری نوین هستند که مردمان آسیب‌پذیر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
موریتانی آخرین کشوری بود که در سال 2007 به صورت رسمی برده‌داری را ملغی اعلام کرد اما هنوز هم 4.3 درصد از جمعیت این کشور را برده‌ها تشکیل می‌دهند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала