عبدالله: تشکیل حکومت بدیل وحدت ملی تنها یک رویا است

© Sputnik / کسراعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت مى گويد، که حکومت وحدت ملى براساس راى مردم براى يک دورۀ پنج ساله به ميان آمده است و فکرکردن در مورد بديل اين حکومت، رویا است و به جايى نمى رسد.

به گزارش خبرگزاری پژواک به نقل از سخنان داکترعبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت وحدت ملى، که امروز در مراسم افتتاحيه برنامه "ملى ميثاق شهروندى" صحبت مى کرد گفته است، که حکومت وحدت ملى در دوسال گذشته باوجود کمى ها و کاستى ها، دستاوردهايى نيز داشته است.

وى علاوه کرده است که تصميم، عزم و ارادۀ حکومت وحدت ملى در راستاى خدمت براى مردم افغانستان بوده  و فرق بين قريه، شهر، شمال، شرق، جنوب، غرب و مرکز افغانستان وجود ندارد.

داکترعبدالله گفته است:- "اظهاراتى صورت مى گيرد که زمان حکومت وحدت ملى پوره شده، بايد بگويم که وقت هيچ چيز پوره نشده است، مردم افغانستان به يک دورۀ انتخابات به حکومت وحدت ملى در راس محمداشرف غنى و من در رياست اجرائيه راى داده اند".

رئيس اجرايى حکومت درادامه گفت کسانيکه در فکر بديل حکومت وحدت ملى اند، بايد بدانندکه تغيير اين حکومت تنها يک رویا است و بجايى نميرسد.

وى  افزوده است:- "ما بايد انتقادپذير باشيم  و بايد از خود انتقاد کنيم و بگوييم که کمى و کاستى ها وجود داشته و دارد و اين به معنى آن نيست که ما از کمى و کاستى هاى خود بى خبر استيم؛ انتقادپذيراستيم  و از همه بايد بشنويم و پاسخگو هم استيم."

اين مقام بلندپايۀ حکومت، با بيان اينکه از فرصت باقى مانده به بهترين شکل استفاده خواهده شد، علاوه کردکه تعهدات حکومت وحدت ملى در خصوص مسايل سياسى ازجمله آوردن اصلاحات انتخاباتى، برگزارى انتخابات و لويه جرگه، پابرجاست و کارها دراين خصوص آغاز شده است.

حکومت وحدت ملى، تا سه روز ديگر دوساله مى شود.

داکترعبدالله، پيوستن گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامى افغانستان را به روند صلح يک دستاورد بزرگ خوانده گفت، گفته هايى وجود دارد که در بدل پيوستن حکمتيار به صلح، قيمت گزاف پرداخته شده است؛ اما بايد گفت که قيمت بيشتر درجنگ پرداخته مى شود.

وى با بيان اينکه درمذاکرات صلح روى حق مردم افغانستان معامله نشده و نخواهدشد، خاطرنشان کرد آنانيکه فکرميکنند با کشتار مردم افغانستان و صدمه زدن به دارايى وثروت عامه  و با ازبين بردن فرصت ها به هدفى ميرسند، تجربه 15 ساله اخير و سه ونيم دهۀ گذشته، نشان داده  که اين کار شدنى نيست.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала