اخفأ جنایات سعودی ها در یمن

© AP Photo / Hani MohammedРодственники скорбят о погибших родных в Йемене
Родственники скорбят о погибших родных в Йемене - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت بریتانیا جلوی تحقیقات بین المللی در ارتباط جنایات جنگی در یمن را گرفته است.

آژانس العالم، روزنامه ابریتانیائی "آبزرور" در مقاله اختصاصی خود نوشت: دولت بریتانیا جلوی مساعی اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات بین المللی درباره جنگ در یمن را گرفت؛ امری که انتقادات گسترده سازمان های حقوق بشری را همراه داشته است.

این روزنامه میافزاید: دولت هالند امید داشت تا برای طرح خود درباره یمن حمایت گسترده ای را بدست آورد تا در مرحله بعدی شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص کشتار غیرنظامیان در یمن تحقیق کند زیرا ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم شده است. اما دولت بریتانیا حمایت از طرح هالند را نپذیرفت، لذا طرحی بسیار ضعیف تر جایگزین آن شد. این طرح بسیار ضعیف، از کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا هیئت را با کمک کارشناسان مناسب به منظور پیگیری اوضاع حقوق بشر در یمن به این کشور ارسال کند.

آبزرور افزود: این طرح بسیار ضعیف در سطح خواسته نهادهای حقوق بشری نیست، لذا ناظرین حقوق بشر و دیگر نهادهای حقوق بشری می گویند که انجام تحقیقات بین المللی می  تواند به فهمیدن حقایق و جمع آوری دوسیه ها درموارد نقض حقوق بشر کمک کند، تا در مرحله بعدی عاملین این جنایات در محاکم عادلانه مجازات شوند.

به نوشته این روزنامه، بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا هفته پیش گفت که مجالی برای چنین حقیقت نیست. احتمالا این مطلب وزیر خارجه و مانع تراشی لندن در مسیر طرح اتحادیه اروپا، سوالاتی را درخصوص انگیزه لندن از این کار ایجاد می کند.

روزنامه آبزرور خاطرنشان کرد: دولت بریتانیا از زمان آغاز جنگ علیه یمن حداقل سه میلیارد پوند سلاح فروخته است و این امر درسایه قرارداد پیمانکاران امنیتی با ریاض است. لندن همچنین امید به عقد قراردادهای بیشتری در آینده با ریاض دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала