هشدار گارنیزیون کابل به رهبران جنبش روشنایی

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: در آستانه برگزاری سومین تظاهرات گسترده هواداران جنبش روشنایی در کابل و برخی از شهرهای مهم جهان، گارنیزیون کابل به رهبران این جنبش هشدار داده که هرگاه اعتراضات شان باعث تلفات و خسارات گردد، تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار می‌گیرند.

گارنیزیون کابل از جعفر مهدوی، محمدعلی اخلاقی، احمد بهزاد، ریحانه آزاد، عارف رحمانی، غلام حسین ناصری، عبدالرحمن شیدانی، ذوالفقار امید و داوود ناجی به عنوان رهبران جنبش روشنایی یاد کرده می‌گوید که در صورت بروز مشکلاتی در جریان اعتراضات شان، در باره آنان اغماض نمی‌شود.

هواداران جنبش روشنایی در نظر دارند که فردا سه‌شنبه، تظاهرات گسترده‌ای را در شهر کابل راه‌اندازی کنند. این تظاهرات در اعتراض به تصمیم ماه سنبله کابینه افغانستان در باره تغییر مسیر لین برق وارداتی پنج‌صد کیلوولت ترکمنستان صورت می‌گیرد. جنبش روشنایی می‌گوید که در ماسترپلان ملی برق، ولایت بامیان برای عبور این لین درنظر گرفته شده بود اما حکومت با اتخاذ تصمیم «تبعیض‌آمیز» مسیر عبور این لین را از بامیان به سالنگ تغییر داده است.

جنبش روشنایی پیش از این نیز دو باره در کابل دست به تظاهرات گسترده زده‌ و در دومین تظاهرات خود به تاریخ دوم اسد، هشتاد و پنج کشته و نزدیک به چهارصد زخمی داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала