فرمانده جبهه النصره: امریکا از ما پشتیبانی می کند

© AFP 2023 / AMC / FADI AL-HALABIFighters from Al-Qaeda's Syrian affiliate Al-Nusra Front drive in the northern Syrian city of Aleppo.
Fighters from Al-Qaeda's Syrian affiliate Al-Nusra Front drive in the northern Syrian city of Aleppo. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از فرماندهان جبهه‌النصره در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی، پشتیبانی تسلیحاتی امریکا از این گروه تروریستی را تائید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امریکا از جبهه‌النصره به عنوان گروهی تروریستی یاد کرده است با این حال یکی از فرماندهان بلند مرتبه این گروه اعلام کرده است که امریکا در کنار این گروه قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با «یورگن تودن‌هوفر» خبرنگار آلمانی که مدتی به مناظق بحران‌زده تحت حاکمیت داعش رفته بود گفت:- "امریکا از ما پشتیبانی می‌کند". وی به انتقال سلاح و خدمات رسانی اشاره کرد.

روزنامه کلنراشتات‌آنتسایگر با انتشار این گفت‌وگو به نقل از این نیروی جبهه‌النصره نوشت که امریکا راکت‌های ضدتانک از تیپ 2 در اختیار این گروه گذاشته است.

النصره مهمترین گروه معارض در شهر حلب است. این گروه تروریستی پیش از این با القاعده همکاری می‌کرد. این عضو جبهه النصره در پاسخ به اینکه آیا امریکا به جبهه آزاد و یا دیگر گروه‌هایی که در سوریه می‌جنگند هم کمک می‌کند، گفت:- "راکت‌ها به صورت مستقیم به ما تحویل داده شدند. امریکایی‌ها در جناح ما هستند". وی در عین حال گفت که همکاری‌ها آنطوری که انتظار می‌رفت، هم پیگیری نشد.

این مصاحبه 10 روز پیش انجام شده است. فرمانده جبهه‌النصره در آن زمان گفته بود، که دولت سوریه باید از تمامی نقاط حلب عقب‌نشینی کند در این صورت کامیون‌های امدادی می‌توانند در منطقه تردد کنند در غیر این صورت راننده کامیون دستگیر خواهد شد.

نام این فرمانده جبهه‌النصره فاش نشده است، اما  وی گفته است، که این گروه تا سرنگونی دولت اسد به مبارزه ادامه خواهد داد و هدف ایجاد دولتی اسلامی است که بر مبنای شریعت اسلام اداره شود. وی گفت که جبهه‌النصره با استقرار هیچ دولت سکولاری موافقت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала