توصیه هند به پاکستان

© AP Photo / Altaf QadriOpposition Bharatiya Janata Party (BJP) leader and India's next prime minister Narendra Modi, right, has a laugh with party leader Sushma Swaraj
Opposition Bharatiya Janata Party (BJP) leader and India's next prime minister Narendra Modi, right, has a laugh with party leader Sushma Swaraj - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان هند پاکستان را در حمله بر نیروهای هوایی این کشور که در ماۀ جنوری سال روان میلادی رخ، متهم کرده است

شوشما سواراج، وزیر خارجۀ هند در جریان سخنرانی‌اش در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که کشمیر بخش جداناپذیر هند است و هیچ کس نمی‌تواند به آن دست درازی کند.

وی افزود: "توصیه من به پاکستان این است که از آرزوی کشمیر دست بکشد. جامو و کشمیر بخش جدانشدنی هند است و تا ابد همینطور باقی می‌ماند."

وی با اشاره به صحبت های تند نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل ادامه داد: "کشمیر به عنوان بخش جدانشدنی هند باقی می‌ماند."

Запуск ракеты-носителя Чанчжэн-3B в Китае - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب راکت با هشت ماهواره در هند انجام شد

از سوی هم، دستگاه دیپلومات هند همچنین خواستار همکاری جامع و کامل برای مقابله با تروریزم و افکار و ذهنیت افراط گرایی شده است.

دستگاه دیپلومات هند می‎گوید: "کشورهایی که پناهگاه تروریزم هستند باید مسؤول شناخته شوند. این کشورها که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل نیستند و آزادانه به فعالیت می‌پردازند مسؤول اشاعه وعظ های خطرناک و انزجاری هستند و پناهگاه تروریست‌ها محسوب می‌شوند."

آنان افزودند: "چنین کشورهایی جایگاهی در میان سایر کشورها ندارند. افرادی که بذر ایدئولوژی‌های افراطی را می‌کارند، در واقع برای خودشان دردسر درست می‌کنند. هر کشوری که نمی‌خواهد با تروریسم مبارزه کند، باید منزوی شود." کشمیر در زمان نقش بریتانیا در سال ۱۹۴۷ میلادی میان هند و پاکستان تقسیم شد. این دو کشور سالهاست که بر قلمرو هیمالیا کشمیر در نبرد استند.

از سوی هم، نظامیان هند پاکستان را در حمله بر نیروهای هوایی این کشور که در ماۀ جنوری سال روان میلادی رخ، متهم کرده است.

تقابل هند با پاکستان فرصت مناسبی برای افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
تقابل هند با پاکستان فرصت مناسبی برای افغانستان است

به گزارش طلوع نیوز, وزیر خارجۀ هند به این باور است که حال زمان آن است که پاکستان را به خاطر روابط اش با گروهای تروریستی، منظوی شود. وی گفت: "در میان ما کشورهای هنوز هستند که به زبان تروریزم صحبت می کنند."

ب "پناهگاه های تروریست به کارت صدای آنان مبدل شده است. ما باید این کشور ها را شناسایی و آنها باید حساب دهند. این چنین کشورها نباید در میان ما جا داشته باشند."

گفتنی ست که حدود ۵۰ هزار سرباز هندی در بخش های کشور زیر ادارۀ هند به منظور مبارزه با گروهای تروریستی مصرف هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала