برای امریکا صرف حیات اتباع خودشان ارزش دارد

© Fotolia / Yaroslav Pavlovطبابت پیوند قلب در امریکا
طبابت پیوند قلب در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا همواره در چنین مواردی که بار ها چه در عراق ٬ چه در سوریه و همچنان د ه ها بار در افغانستان انجام داده ٬ توجه به واکنش های جامعه جهانی نکرده

در این اجلاس نمایندگان این سه کشور روسیه و سوریه را به قطع آتش بس معکوم نمودند. گویا نیرو های هوای دمشق و روسیه مردمان بی گناه حلب را مورد بمباردمان قرار می دهند.
اصل موضوع در این است که چندی قبل در اثر عملیات قوای ائتلاف غرب در دیر الزور ۶۴ تن از سربازان اوردوی سوریه جان خود را از دست دادند و بیشتراز صد تن دیگر جراحت وخیم برداشتند٬ که در هفته گذشته ما در مورد نیز تبصره ای داشتیم.
نماینده خاص روسیه در ملل متحد ویتالی چورکین خواهان جلسه اضطراری شورای امنیت این سازمان شد ٬که مورد انزجار نماینده امریکا سمنتا پاور قرار گرفت و در عوض ایشان خود خواهان جلسه اضطراری در مورد اعلان حکومت بشرالسد مبنی برنهی آتش بس در حلب شد. 

Глава МИД РФ Сергей Лавров на церемонии открытия редакционного центра Sputnik Кыргызстан в Бишкеке - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: امریکا در تلاش حمله به تروریست ها در سوریه نیست

امریکا همواره در چنین مواردی که بار ها چه در عراق ٬ چه در سوریه و همچنان د ه ها بار در افغانستان انجام داده ٬ توجه به واکنش های جامعه جهانی نگذاشته و در بعضی موارد صرف به معذرت خواهی و اظهار تاُسف بسنده نموده, چون برای امریکایان صرف حیات اتباع و نظامیان خودشان ارزش دارد وبس.
عملکرد امریکا حمایت از جبهه النصره در شهر حلب است. جبهه النصره یکی از طرف های عمده در گیر را تشکیل می دهد٬ اگر تا به حال در حمایت امریکا از جبهه النصر تردیدی وجود داشت اما حمله هوایی امریکا به مواضع قوای دولتی سوریه در دیر ازلزور و واکنش امریکا در پاک سازی کامل ولایت حلب از وجود این گروه ما را به این نتیجه تاُسف آور می رساند که دولت امریکا از جبه النصر ٬که سازمان تروریستی شناخته شده٬ دفاع می‌کند.
جای تاُسف است ٬ مذاکرات که در مورد آتش بس بین وزرای خارجه امریکا و روسیه در جریان سه هفته قبل از این حادثه انجام یافت ٬ با مشکلات و مشاجرات گرم اولاً بی نتیجه ماند و حتا روسای جمهور هر دو کشور با هم موضوع را مورد بحث قرار دادند و وزاری خارجه کشور های خود را در عرصه کمک نمودند٬ تا به موافقت برسند٬ همه به باد فراموشی رفت. 
دونالد ترامپ: مشکل بدهی امریکا در دو دوره ریاست جمهوری حل می کنم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ رئیس جمهور امریکا میشود

باید گفت که در سوریه جناع های متخاصم که در جنگ با حاکمیت مرکزی هستند ٬بسیار زیاد است و از شماری از آنها به عنوان شبه نظامیان غیر جهادی و یا نیرو های میانه رو٬ امریکا و متحدین اش رسمآً حمایت می کنند. امریکا نه تنها به ایشان اسلحه ٬ مهمات و کمک های مالی می نماید ٬ بلکه ایشان را عملآ در جنګ همرایی می کند ٬تا مواضع بیشتر را تحت تصرف خود درآورند٬ ودر ظاهر ګویا علیه داعش وجبهه النصره یا فتح الشام عملیات خود را انجام می دهند. اما اینکه از همه مسلح تر و مجهز تر در حلب جبهه النصره می باشد٬ مورد سوال است ٬همین ګروه نه تنهاباشندګان حلب را مانع بیرون شدن از مناطق تحت تصرف خود می کنند ٬ بلکه مانع ګروپ های که می خواهند به پروسه مذاکره بپیوندند ٬نیز میګردند.
تقریبآ همه طرفین درگیر در مناطق جنگ مستقر هستند٬ بنآ واقعآ تفکیک این و آن بسیار مشکل به نظر می رسد٬ البته بدون ازقوای منظم دولتی سوری که تشخیص شان به کلی واضع است و با هیچ یک از آنها شبیه نیست.
عملیات اخیر امریکا وبیانیه های شان در سازمان ملل نشان داد که در اصل دشمن درجه اول شان حاکمیت بشرالسد است و در صورت امکان با کمال میل به ایشان ضربه وارد می نمایند ٬ به این امر حاکمیت بشر السد بکلی پی برده و توقع وجود ندارد تا امریکایان و متحدین اش در امر صلح و ثبات سوریه موثر باشند. اگر چنین می بود ایشان آتش جنگ را در نمی دادند و در اسامبله سازمان ملل وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف به جا گفت که همه آتش جنگ ایکه که امروز در عراق٬سوریه٬ لیبیا٬ یمن و بعضی از کشور های افریقای شمالی در گرفته٬ نتیجه عملکرد «انجنیری» جیوپولیتیکی مداخله در امور داخلی کشور های مستقل و تلاش برای از بین بردن رژیم های به ضم امریکا «نا به کار» از طریق زور است. 
جان کری - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از روسیه خواستار آتش بس در حلب شد

با وجود چنین باوری ها از شروع بحران در سوریه٬ روسیه بدون شک طرفدار راه حل مسالمت آمیز ٬ استقلال٬ تمامیت عرضی این کشوردیرینه بوده و مثل همیشه معتقد است که الترناتیف دیگری حل سیاسی این پروسه وجود ندارد.
اما قرار گفته ای نماینده سوریه در ملل متحد بشر جفاری: «کشور های که امروز جلسه اضطراری شورای امنیت را دعوت نموده اند ٬ خودشا ن مستقیمآ و غیر مستقیم از تروریزم حمایت می کنند». وی به غرب هشدار نمود: «کسانی که تروتریزم را تامین می کنند ٬ گروه های را که در سوریه به نامهای مختلف شما یاد می نماید ٬همه تروریست های هستند که روزی به کشور های شما سرایت می کنند. شما که کروپ های تروریستی را به نام های اپوزیسیون معتدل یاد می کنید ٬در اصل آنها جبهه النصر هستند. خواستم که دقیقتر بگویم٬ وقتی کنفرانس ژنیو دایر شد٬ نمایندگان اردن و سعودی باید تعریف مشخص می کردند که کی ها تروریست است و کی ها اپوریسیون میانه رو٬ یکی از جانبین چنین تعریف را ندادند و مشخص نساختند که کدام یک از مخالفین تروریست است ٬ اما ما همه اپوزیسیون را تروریست نمی دانیم٬ بلکه ما کسانی رامی دانیم که می خواهند در سوریه امنیت تامین شود و نه کسانی که در هوتل های ۵ ستاره زندګی میکنند و خدمت باداران خود را می کنند. باید بدانند که ما یک وجب خاک خود را معامله نمی کنیم و تا سرحد آزادی کامل حلب مبازره می کنیم ٬ سوریه حق دارد که مانند سایر کشور های که امروز در این جلسه حضور دارند٬ یک پایتخت داشته باشد. امروز حلب به پایتخت دوم سوریه تبدیل شده٬ که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم چنین حالت را بپزیریم. 
اوباما - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: امریکا از اسد معذرت خواست

دوستان در اخیر نتیجه ګیری ها خود را بانقل قول از بیانیه ویتالی چورکین می نماییم: این شش سالی است که مردم سوریه در آتش جنگ می سوزند ٬ در سال ۲۰۱۱ وشنګتن و بعضی از شرکای غربی شان خواستند فضای جیوپولیتیک خود را مستقر بسازند ٬ امریکا و انگلستان به عراق حمله نمودند ٬ در سوریه و لیبیا تمام گروپ های تروریستی را مسلح ساختند٬ در نتیجه سوریه را به لانه های تروریستی مبدل کردند و بالاخره هرکس که دلش خواست این کشور را تحت نام مبارزه با تروریزم مورد بمبارد مان قرار داد ٬ در نتیجه تامین صلح و ثبات در این کشور اصلاً به یک خواب و خیال مبدل شد. در قدم اول باید تروریست ها را از اپوزیسیون تشخیص می کردند٬ اما چنین نشد. دمشق در این مدت از تحمل استفاده کرد ٬ رژیم آتش بس بلاخره مورد سوال قرار گرفت و نیرو های متحد امریکا به مواضع نیرو های دولتی سوریه بمبارد مان کردند٬ بعدآ کاروان موادی کمک های عاجل به طور مرموز مورد عمله قرار گرفت.
Дальние сверхзвуковые бомбардировщики-ракетоносецы Ту-22 М3 во время нанесения авиаудара по вновь выявленным объектам террористов ИГ в районах Пальмиры - اسپوتنیک افغانستان
یک ضربه روسیه صد ضربه امریکا

امروز شرق حلب را تقریبآ ۲۰ گروپ تروریستی در اختیار دارند و دهها نوع سلاح های ثقیل در اختیار دارند. تابه حال معلوم نیست که از کجا این مقدار اسلحه را بدست آورده اند ٬ البته جواب اش معلوم است و هر روزه شهر مورد حملات راکتی قرار می گیرد ٬ مردم این شهر به پوشش زنده برای تروریست ها تبدیل گردیده اند.مردم ایکه می خواهند منطقه را ترک کنند ٬ سر بریده می شوند حتا گروپ های مسلح ای که می خواهند حاضر به مذاکره گردند٬ مورد تهدید از طرف جبهه النصره قرار می گیرند٬ بالاخره افراد مسلح موادی خورکه٬ آب و غذای مردم را به زور می گیرند٬ از اول اگست تا به حال صد ها حمله تروریستی صورت گرفته ٬ ۹ سپتمبر به اساس موافقت نامه بین امریکا و روسیه دهلیزامنیت ایجاد ګردید ٬تا کسانی که میخواهند شهر را ترک کنند و یا جنګنده های که می خواهند سلاح را به زمین بګذارند٬ می توانند به پروسه مذکره بپیوندند٬اما افراد مسلح ایشان را نمی گذارند. در صحنه باید کسانی برایند که واقعا نمایندګی از نیرو های مخلتف رژیم می کنند و واقعا داخل مذاکره ګردند٬ اګر می خواهند که این پروسه مذاکره واقعآ عملی گردد٬ باید اولاً گروه جبهه النصره از اپوزیسیون جدا گردد و بعدآ کسانی را که امریکا به مثابه اپوزیسیون میانه رو قبول می کند با دولت سوریه داخل مذاکره گردد. اما چنین تفکیک اصلا وجود ندارد. واقعآ بشر جافری نماینده سوریه در سازمان ملل بر حق می گوید که آینده سوریه به خود مردم شان تعلق دارد بدون مداخله کشور های خارجی.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала