تاکید افغانستان بر مبارزه مشترک با مواد مخدر

© Photo / ریاست اجراییهتاکید افغانستان بر مبارزه مشترک با مواد مخدر
تاکید افغانستان بر مبارزه مشترک با مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، در دیداری با شرکت‌کنندگان نشست پنج‌جانبه مبارزه علیه مواد مخدر در کابل، خواستار مبارزه مشترک علیه مواد مخدر در افغانستان شده است.

نشست پنج‌جانبه نمایندگان ارشد کشورهای افغانستان، ایران، روسیه، تاجیکستان در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته به منظور بحث روی چگونگی مبارزه مشترک علیه مواد مخدر در کابل برگزار شد. در این نشست هیاتی از پاکستان نیز دعوت شده بود، اما دولت این کشور از اعزام هیات خود به کابل خودداری کرد.

عبدالله عبدالله پس از پایان این نشست در دیدار با اعضای هیات‌ کشورهای شرکت‌کننده گفت که تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان و منطقه تهدید مشترک علیه تمام کشورهاست و از بین بردن این تهدید نیازمند همکاری مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است. او گفت که دولت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر اراده جدی دارد و کشورهای منطقه نیز باید در این زمینه جدی باشند. عبدالله عبدالله از مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین منبع تمویل تروریزم توصیف کرده گفت: ‌«موادمخدر یکی از منابع مهم تمویل تروریزم به شمار می‌رود و یکی از دلایل ناامنی در افغانستان و منطقه است. ولی اراده سیاسی قوی حکومت‌ها و اقدامات جدی می‌تواند به این پدیده شوم پایان بخشد.»

افغانستان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان به شمار می‌رود. این کشور به تنهایی نزدیک به نود درصد مواد مخدر جهان را تولید می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала