طرح قانون اخذ غرامت از عربستان

© AP Photo / Chao Soi CheongБоинг, следовавший рейсом 175 United Airlines врезался в южную сторону башни
Боинг, следовавший рейсом 175 United Airlines врезался в южную сторону башни - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنگرۀ امریکا درباره طرح قانون اخذ غرامت از عربستان سعودی، بار دیگر رأی گیری می کند.

شبکۀ العالم، نمایندگان کنگرۀ امریکا، فردا چهارشنبه، به لغو یا عدم لغو حکم ویتوی پیشنویس طرح «برخورد قانونی با حامیان تروریزم» رأی خواهند داد.

اسکای نیوز عربی نوشت، پیشنویس طرح برخورد قانونی با حامیان تروریزم که موسوم به قانون " 11 سپتامبر" است، با هدف اخذ غرامت از عربستان سعودی برای خانواده های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 تهیه شده است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گذشته (23 سپتامبر) این قانون را ویتو کرد.
توجیه اوباما برای ویتوی قانون 11 سپتامبر که به تصویب دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسیده است، حفظ منافع آمریکا در شرق میانه است.
به گزارش رسانه های آمریکایی، دفتر میچ مک کونِل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که قانون 11 سپتامبر بار دیگر برای لغو ویتوی اوباما به رأیگری گذاشته خواهد شد. 
هر یک از دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا (کنگره) برای لغو ویتوی اوباما نیاز به رأی مثبت دو سوم اعضای خود دارد که پیش بینی می شود این تعداد آراء به دست بیاید، خصوصاً اینکه مجالس مذکور با اجماع قانون 11 سپتامبر را تصویب کردند.
عربستان تهدید کرده است که اگر قانون 11 سپتامبر تصویب شود، ذخایر ارزی و سرمایه های خود را از آمریکا خارج خواهد کرد. 
پانزده نفر از نوزده تروریستی که روز 11 سپتامبر با طیارات مسافربری به اهدافی در آمریکا، خصوصاً برج های تجارت جهانی در نیویارک، حمله کردند تبعه عربستان بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала