بحران سوریه را میدان جنگ حل میکند

© AFP 2023حسن نصر الله
حسن نصر الله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب الله: مشکلات سوریه را میدان جنگ حل میکند و راه‌ حل سیاسی آن مشاهده نمیشود

منشی عمومی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که هیچ افقی برای راه‌حل سیاسی در بحران سوریه وجود ندارد و حرف آخر را تحولات میدان جنگ می‌زند.

شبکه العالم به ‌نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، سید حسن نصرالله منشی عمومی حزب‌الله لبنان در مراسم دیدار سالانه خود با مداحان در آستانه ماه محرم الحرام در خصوص اوضاع سیاسی لبنان نیز تأکید کرد که هیچ گزینه‌ای غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان وجود ندارد.

منشی عمومی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: گره موجود در این مسئله به دست متحدین ما نیست، بلکه در دست جریان المستقبل قرار دارد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:‌ هنگامی که جریان المستقبل بخواهد به پارلمان آمده و میشل عون را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند، ما می‌توانیم با متحدین خود تفاهم داشته باشیم، امروز با وجود دو نامزد ریاست جمهوری از درون گروه هشت مارچ (حزب الله و متحدین آن) یک فرصت بوجود آمده است و ما نباید این فرصت را با کنار گذاشتن نامزدی سلیمان فرنجیه از دست دهیم.

وی ادامه داد که وعده‌هایی داده شده مبنی بر این که در جلسه آینده مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه 28 سپتامبر رئیس‌جمهور کشور انتخاب خواهد شد، هنوز مشخص نیست این اتفاق خواهد افتاد یا نه، ولی مسائل در روزهای آینده مشخص می‌شود.

منشی عمومی حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود متذکر شد: دولت لبنان نباید ساقط شود، ضرورت بازگشت دولت به فعالیت و برگزاری گفت‌وگوهای داخلی ضمن ملاحظه نیازمندی‌های متحدین ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: لبنانی‌ها تحمل نمی‌کنند که امنیت و ثبات کنونی دستخوش نابسامانی شود، به همین خاطرما باید به حفظ امنیت کشور و ثبات آن حریص باشیم، چرا که این تنها گزینه ما است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала