تحویلی 433 موتر زرهی هاموی به نیروهای مسلح افغانستان

© REUTERS / Gleb Garanichتحویلی 433 موتر زرهی هاموی به نیروهای مسلح افغانستان
تحویلی 433 موتر زرهی هاموی به نیروهای مسلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا از انعقاد قرارداد تولید ۴۳۳ دستگاه موتر "هاموی" به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار و تحویل آن به نیروهای افغان خبر داد.

به گزارش تسنیم، وزارت دفاع امریکا قراردادی به ارزش 109 میلیون دلار برای خرید 433 موتر هاموی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان منعقد کرد.
وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد خرید موترهای هاموی در راستای تقویت قابلیت‌های نیروهای افغان ایجاد شده است.
در بیانیه آمده است که این قرارداد با شرکت «اِی اِم جنرال» منعقد شده است.
براساس بیانیه وزارت دفاع امریکا، تولید موترها از اگست سال جاری میلادی آغاز شده و قرار است این موترها تا 29 سپتامبر 2017 میلادی تولید و به نیروهای افغان تحویل داده شود.
این قرارداد در حالی به امضا رسیده است که شرکت اِی اِم جنرال در اوایل اگست سال جاری میلادی قرارداد تولید و تحویل 1673 دستگاه هاموی به نیروهای افغان را نیز منعقد کرده بود.
براساس این قرارداد، اِی اِم جنرال باید 1259 دستگاه هاموی مدل M1151A1B1 و 414 دستگاه M1152A1B2 تولید کند.
این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان چندی قبل از پیوستن هلیکوپتر های جنگی MD-530 ساخت امریکا به قطعات نیروهای هوایی افغانستان برای حضور در عملیات‌های نظامی خبر داده بود.
وزارت دفاع امریکا هم گفته بود که شرکت «ارتباطات جهانی داترون» قراردادی به ارزش 495 میلیون دالر برای فروش تجهیزات حمایتی و رادیویی به افغانستان دریافت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала