ترزا می: بریتانیا پیش از انتخابات آلمان بیرون شدن از اتحادیه اروپا را آغاز می کند

© REUTERS / Andrew YatesПремьер-министр Великобритании Тереза Мэй
Премьер-министр Великобритании Тереза Мэй - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر انگلستان از آغاز روند بیرون شدن این کشور از اتحادیه اروپا پیش از برگزاری انتخابات آلمان در سال2017 میلادی خبر داد.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد، لندن منتظر انتخابات آلمان نمی ماند و بیرون شدن این کشور را از اتحادیه اروپا در بهار 2017 آغاز می کند.

بنا بر گزارش ریا نووستی، ترزامی گفته است که می خواهد قانون که در سال 1972 به تصویب رسیده را لغو اعلام کند تا انگلستان بیرون شدن خود را از اتحادیه اروپا آغاز و دیگر مجبور به پیروی از قوانین اتحادیه اروپا نباشد.

 ترزا می گفته است، که قصد دارد در سخنرانی آینده ملکه انگلیس که احتمالا در ماه می یا اپریل برگزار می‌شود، «لایحه ابطال بزرگ» را معرفی کند که قانون فعلی انگلستان را به اتحادیه اروپا ملحق کرده بود، را لغو می‌کند.

بر اساس این گزارش، لایحه مذکور در صورت تصویب و نهایی شدن، برتری قانون اتحادیه اروپا به قوانین داخلی انگلستان را لغو کرده و از بین می‌برد.

ترزا می در این مصاحبه گفته است که تا سپتمبر آینده و برگزاری انتخابات آلمان برای اجرای ماده 50 پیمان لیسبون اتحادیه اروپا و آغاز روند برکزیت صبر نخواهد کرد.

پیش از این برخی تحلیلگران گفته بودند که انگلستان با به تعویق انداختن روند اجرای ماده 50 پیمان لیسبون به دنبال وقت کشی و امتیاز گرفتن از انتخابات آلمان و فرانسه است.

خبرگزاری رویترز نوشته است: می این اظهارات را در نخستین روز از کنفرانس سالانه حزب متبوعش و با این امید مطرح کرده که از برخی انتقادها از دولت خود بکاهد.

ترزا می تأکید کرد: معرفی این لایحه جدید نخستین گام در تبدیل مجدد انگلستان به یک کشور دارای حاکمیت مستقل خواهد بود».

نخست وزیر انگلیس افزود، این قانون جدید انگلستان را پیش از آغاز روند برکزیت از سلطه اتحادیه اروپا خارج می‌کند و به این ترتیب دیوان عالی اروپا دیگر قادر به صدور احکامی که بریتانیا را مجبور به اجرای آن کند، نخواهد بود.

بنا بر گزارش رویترز، انتظار می‌رود نخست‌وزیر انگلستان اجرای ماده 50 از پیمان لیسبون را اوایل سال آینده میلادی آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала