عذر خواهی رئیس جمهور فیلیپین از یهودیان

© REUTERS / Lean Daval JrPhilippines President Rodrigo Duterte gestures during a news conference upon his arrival from a state visit in Vietnam at the International Airport in Davao city, Philippines September 30, 2016.
Philippines President Rodrigo Duterte gestures during a news conference upon his arrival from a state visit in Vietnam at the International Airport in Davao city, Philippines September 30, 2016. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فیلیپین امروز (یکشنبه) گفت، از جامعه یهودیان به خاطر اظهارات اخیر خود در مقایسه کشتار مجرمان مواد مخدر در کشورش با کشتار یهودیان توسط هیتلر "شدیدا و عمیقا" عذرخواهی می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در اظهاراتی تاکید کرد، ارجاع او به هولوکاست در زمان بحث درباره جنگ دولتش با مواد مخدر در فیلیپین به جهت واکنش نشان دادن به منتقدانی که او را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بودند مطرح شده است.

دوترته گفت: من قبول دارم که اظهارنظرهایی که در اوایل روز جمعه مطرح کردم موجب خشم گروه های یهودیان در سراسر جهان شد اما ذکر نام هیتلر برای این بوده که نشان دهم چطور مخالفان در فیلیپین قصد دارند من را جلوه دهند.

رئیس جمهور فیلیپین تاکید کرد: می خواهم همین الان و همینجا صراحتا بگویم که هرگز قصد من این نبود که به یاد و خاطره شش میلیون یهودی که (در زمان آلمان نازی) به قتل رسیدند توهین کنم.

او در سخنرانی در یک فستیوال که با پخش زنده تلویزیونی همراه بود گفت:  ارجاع و فرضی که درباره من شده بود این بود که انگار من هیتلر که بسیاری از مردم را کشت هستم. من عمیقا و شدیدا از جامعه یهودیان عذرخواهی می کنم. قصد من هرگز توهین نبود بلکه مساله این بود که انتقادهایی علیه من مطرح شده بود و من را با هیتلر مقایسه کرده بودند.

این اظهارات دوترته در حالی مطرح شده اند که از زمانی که وی سه ماه پیش به قدرت رسید تا کنون در کمپاین او برای مقابله با مجرمان و قاچاقچیان مواد مخدر بیش از 3100 تن کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала