از میان ۲۵۰ هزارپناهجوی افغان ۴۰ درصد آنان قبول خواهند شد

© AFP 2023 / Dimitar DilkoffМигранты на границе
Мигранты на границе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار افغان در کشورهای اروپایی و آسترلیایی قبولی شهروندی گرفته اند

معیین وزارت مهاجرین می گوید، از میان ۲۵۰ هزار افغان که در کشور های اروپایی درخواست پناهندگی داده بودند ۴۰ درصد آنان قبول خواهند شد.

بیکاری، نا امنی و فقر در سال های پسین افغان ها را وا داشت تا دست به مهاجرت های غیر قانونی از راه های خطرناک خود را به اروپا برسانند.

افزایش فزایندۀ پناهجویان در کشور های اروپایی سبب بحران مهاجرت شده است.

از همین رو کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند، تا بیشترافغان های که به گونه غیر قانونی به اروپا رسیده اند را به کشور شان افغانستان بفرستند.

احمد ولی حکمی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان می گوید: "از میان ۲۵۰هزار مهاجر در کشورهای اروپایی که درخواست پناهندگی داده اند، ۴۰ درصد شان قبول خواهند شد."

در حالی که معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ از رسیدگی به بازگشت کنندگان اروپایی و نیز کمک شان در زمینۀ تحصیلات خبر می دهد.

کمال سادات، معیین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید: "جوانانیکه به افغانستان میایند ما در قرضه های کوچک میدهیم تا بتوانند به زندگی شان ادامه بدهند."

در ماهای پسین برگشت مهاجران افغان از ایران و پاکستان به گونه بی سابقه افزایش یافته است و کشور ایران بگونه اجباری افغان ها را از کشور شان بیرون می سازند.

به گزارش آریانا نیوز اکنون بیش از ۷۰۰۰ افغان در کشورهای اروپایی و آسترلیایی قبولی شهروندی گرفته اند، درحالیکه بیش از ۷ میلیون افغان در خارج از کشور زندگی می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала