مجارها بر ضد سهمیه بندی مهاجران در اتحادیه اروپا رای دادند

© REUTERS / Bernadett Szabo مهاجران در حال عبور از مرز مجارستان و صربستان
مهاجران در حال عبور از مرز مجارستان و صربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج همه پرسی در باره پذیرش مهاجران در مجارستان به خاطر مشارکت کمتر از 50 درصد مردم آن کشور بی اعتبار اعلام شد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان وعده داده است که برای رسیدگی به این مسئله و تغییر قانون اساسی این همه پرسی را به مجلس ارائه می کند تا این قانون را تغییر داده و نتیجه همه پرسی را به رسمیت بشناسند.

مانع موجود است، اما پیروزی روشن است و تنها چند درصد نمی خواستند که این همه پرسی برگزار شود. اما به هر حال دولت ویکتور اوربان این همه پرسی را با موفقیت برگزار کرد. کمیسیون ملی انتخابات تمام رای های رای دهندگان را بررسی کرده است و بیش از 90 درصد رای دهندگان به سهمیه بندی مهاجران از طرف اتحادیه اروپا پاسخ منفی داده اند. بنابراین، مجارها به طور کامل از ویکتور اوربان پشتیبانی خود را در مسئله سیاست مهاجرت اعلام کرده است.

اوربان گفت:- "بروکسل باید تصمیم جدی بگیرد، حالا نوبت آنهاست. و اتحادیه اروپا یک جامعه دموکراتیک است. امروز در یکی از کشورهای این اتحادیه حدود 92 درصد از کسانیکه در همه پرسی شرکت کرده بودند به سیاست سهمیه بندی مهاجران بروکسل رای مخالف دادند".

مجارستان اصرار دارد که باید هر کشور خودش تصمیم بگیرد که به چه تعداد از پناهندگان را در خاک خود می پذیرد. تا هنوز این کار توسط اتحادیه اروپا سهمیه بندی می شود.

پس از رفراندوم، که توسط بیش از 3 میلیون مجارها برگزار شد، بروکسل نمی تواند تصمیم مردم مجارستان را نادیده بگیرد.

مجارستان تا این لحظه از اتحادیه اروپا به دلیل طرح اولیه آن درباره توزیع مجدد 120 هزار پناهجو میان 28 کشور عضو در دیوان عدالت اروپا شکایت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала