هشدار تند اتمر در قبال شعار «مرگ برکرزی» در خیمه لویه‌جرگه

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، در برابر شعار «مرگ بر کرزی» که روز جمعه گذشته در مراسم گرامی‌داشت از سالروز ترور برهان‌الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح در خیمه لویه‌جرگه سر داده شد، هشدار داده می‌گوید این اعمال و حرکت‌ها پیامدهای خوب در قبال نخواهد داشت.

براساس اعلامیه‌ای که از آدرس شورای امنیت ملی به رسانه‌ها فرستاده شده، مشاور امنیت ملی افغانستان از حامد کرزی رییس جمهور پیشین این کشور به عنوان «زعیم ملی» و شخص قابل احترام نزد مردم و اشرف‌غنی رییس جمهور کنونی یاد کرده است.

محمدحنیف اتمر می‌افزاید که در مراسم گرامی‌داشت از سالروز ترور ربانی به آقای کرزی توهین و بی‌احترامی صورت گرفته و میزبانان این مراسم مسوولیت داشتند تا حیثیت و شخصیت همه‌ی مهمانان به ویژه حامد کرزی را حفاظت می‌کردند.

محمدحنیف اتمر می‌افزاید: «این‌جانب به نوبه خود ضمن تقیبح این عمل بی‌احترامی و به دور از فرهنگ افغانی، به حلقاتی که با بی‌احترامی به شخصیت‌های ملی بشمول رییس جمهور فعلی و قبلی کشور، جهت خوش خدمتی به بادران خارجی خویش فعالیت به اصطلاح جایز سیاسی را ادامه می‌دهند، توصیه می‌کنم که دوام همچو فعالیت‌ها پیامدهای خوب در قبال نخواهد داشت. این حلقات اجورتی و مزدخور استخبارات خارجی جهت ترور شخصیتی برزگان و شخصیت‌های ملی ما، تلاش‌های زنجیره‌یی و سیع را آغاز نموده‌اند.»

براساس اعلامیه فرستاده شده از آدرس شورای امنیت ملی، آقای اتمر می‌افزاید: «مشاور امنیت ملی ملت و دولت افغانستان به حلقات مزدور، افغانستان ستیز و بیگانه پرست اجازه نخواهند داد که با ادامه بی‌احترامی و توهین به شخصیت‌های ملی افغانستان، از بارادان خارجی خود منعفت ناروای سیاسی را کسب و کمایی نمایند.»

پیش از این برخی از مقام‌ها و نمایندگان مربوط به قوم پشتون نیز در برابر این مساله واکنش تندی نشان داده و هشدار داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала