مشرف: دولت پرونده‌های حقوقی علیه مرا سیاسی کرده

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر پرویز مشرف
پرویز مشرف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشرف: هند مهاجم ممکن است با اقدامات غیرمسئولانه خود باعث یک جنگ شود

رئیس جمهور و فرمانده سابقن نیرو های نظامی پاکستان در حالی که پرونده‌های مختلفی در کشورش علیه‌ او در جریان بود همزمان توانست پاکستان را ترک کند، حال او به نقش ارتش در فراری دادن خود از راه هوای اعتراف کرده است.

به نوشته روزنامه نیشن، جنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور و فرمانده سابق ارتش پاکستان در مصاحبه با مجله آتلانتیک در واشنگتن گفت: اساس اجتماعی پاکستان برای دموکراسی ساخته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چطور علی‌رغم تلاش‌های دولت برای نگه داشتن‌اش در پاکستان، توانسته از کشور خارج شود؟ گفت: از زمان استقلال کشورمان در 14 اگست سال 1947 میلادی، ارتش همیشه در کشور نقش ایفا کرده است. ارتش نقش برجسته‌ای در اداره پاکستان دارد و اصلی‌ترین دلیل آن بی‌کفایتی تمامی دولت‌هایی است که ظاهراً به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند.

مشرف افزود: مردم پاکستان عاشق نیرو های نظامی هستند. مردم پاکستان توقع زیادی ازانها دارند و من به این حقیقت افتخار می‌کند که ارتش از من حمایت کرد چراکه من به مدت 40 سال با آنها بودم. من در کنار آنها در دو جنگ مبارزه کردم و دست در دست آنها در بسیاری از عملیات‌ها شرکت داشتم به همین خاطر می‌دانم که آنها موکلان من هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بازگشت به پاکستان پشیمان است یا خیر، گفت: به هیچ وجه، برای من برخی مسائل بیشتر از خودم اهمیت دارند که مرا متقاعد به بازگشت به سرزمینم کرد.

جنرال مشرف مدعی شد: دولت پرونده‌های حقوقی علیه مرا سیاسی کرده و پرونده خیانت و وطن فروشی که علیه من باز کرده یک نیرنگ است اما من تمامی خطرات را به جان خریده‌ام.

پس از آنکه ستره محکمه به مشرف اجازه خروج از کشور را داد، وی در مارچ سال جاری میلادی به بهانه معالجات پزشکی از کشور فرار کرد. نام وی از فهرست ممنوع‌ الخروج‌های سال 2016 میلادی نیز پاک شده است.

هنگامی کهوی رد اپریل  2013 پس از یک تبعید خود خواسته به کشورش بازگشت، پرونده‌های حقوقی مختلفی علیه وی به جریان افتاد.

مشرف همچنین به دولت هند و نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور هشدار داد و گفت: هند مهاجم ممکن است با اقدامات غیرمسئولانه خود باعث یک جنگ شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала