برای نخستین بار یک بیمار بزرگسال مبتلا به اچ آی وی درمان شد

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Immunoassay screening lab the blood is tested for infection (hepatitis, syphilis, HIV) on automatic equipment at the Novosibirsk blood donation center
Immunoassay screening lab the blood is tested for infection (hepatitis, syphilis, HIV) on automatic equipment at the Novosibirsk blood donation center - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سندی تایمز گزارش میدهد، که پزشکان انگلیسی دانشگاه آکسفورد، کمبریج و کالج کینگ لندن اعلام کرده اند، که برای نخستین بار یک بیمار بزرگسال مبتلا به اچ آی وی را درمان کرده اند.

یک مرد 44 ساله بریتانیایی از بیماری اچ آی وی درمان شد. او یکی از نخستین افرادی بود که در بین 50 نفر با موفقیت درمان شد. این تکنیک و درمان جدید به گفته دانشمندان برای یک بار تمام ویروس های اچ آی وی را از بین می برد. این شیوه درمان نه تنها آن ویروس های را که در مکان که ویروس فعال است از بین می برد بلکه تمام ویروس های که در بدن موجود است را نابود می کند. آزمایش ها نشان داده است که ویروس ها در خون پس از سپری نمودن درمان بسیار کم می شوند که در آزمایش ها نتیجه منفی را نشان میدهند.

داروهای که برای درمان و از بین بردن ویروس ها استفاده می شود، تنها ویروس های فعال و سلول های آلوده را سرکوب می کند و به بقه سلول های بدن ضرر نمی رساند. این به این معنی است که این دواها در حال حاضر قادر به کنترول بیماری اچ آی وی می باشد اما این بدین معنی نیست که ما از شر این بیماری رها شده ایم. دانشمندان می گویند که این طور درمان در حال حاضر آزمایشی است و برای کاربرد های وسیعی بالینی تا هنوز در نظر گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала