اشرف‌غنی در راس یک هیاتی دولتی برای شرکت در کنفرانس بروکسل عازم بلجیم شد

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان
اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به منظور شرکت در کنفرانس بروکسل، عازم بلجیم شده است.

دفتر ریاست جمهوری می‌گوید که اشرف‌غنی در نشست بروکسل در باره دست‌آوردهای حکومت افغانستان در بخش‌های اصلاحات، حکومت‌داری خوب، حقوق زنان، سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی، توسعه اقتصادی و موارد دیگر سخنرانی خواهد کرد.

رییس جمهور افغانستان در جریان این سفر سه روز خود و در حاشیه کنفرانس بروکسل، با سران و مقام‌های ارشد برخی از کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس نیز به صورت جداگانه دیدارها و گفتگوهایی خواهد داشت.

اشرف‌غنی را در این سفر رولا غنی بانوی اول، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه، صلاح‌ا‌لدین ربانی وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالسلام رحیمی رییس عمومی اداره امور، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، دلبر نظری وزیر امور زنان، محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور زیربنایی، نادر نادری مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط‌عامه و استراتیژیک، سیما سمر رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر، حبیبه سرابی معاون شورای عالی صلح، عتیق‌الله نصرت معاون اتاق تجارت و محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری همراهی می‌کنند.

کنفرانس بروکسل قرار است فردا سه‌شنبه، با حضور نمایندگان بیش از هفتاد کشور و سازمان بین‌‌المللی برای کمک‌های مالی غیرنظامی به افغانستان برگزار گردد. این کنفرانس روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید. دولت افغانستان می‌گوید که جامعه جهانی تعهد کرده که سالانه سه و نیم میلیارد دالر تا چهار سال آینده به افغانستان کمک کنند. این تعهد در کنفرانس بروکسل رسما اعلام خواهد شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала