وزارت دفاع: وضعیت در شهر کندز تحت کنترول است

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: بدنبال حملات سنگین افراد طالبان بالای مناطقی از شهر کندز، وزارت دفاع اعلام کرده که وضعیت امنیتی در این شهر تحت کنترول کامل و نظارت نیروهای امنیتی قرار دارد.

وزارت امور داخله پیش از این اعلام کرده بود که افراد طالبان از اوایل شب گذشته از چند مسیر بالای نقاطی از شهر کندز دست به حمله زده و با نیروهای درگیر شده‌اند. این وزارت گفته بود که نیروهای امنیتی توانسته‌اند حملات طالبان را دفع کنند اما درگیری مسلحانه در برخی از مناطق این شهر همچنان ادامه دارد.

اما دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، به تازگی اعلام کرده که هرچند افراد طالبان با وارد شدن در خانه‌های مردم شماری از باشندگان مناطق اطراف این شهر را سپر انسانی قرار داده‌اند، باآنهم وضعیت امنیتی در شهر کندز تحت کنترول و نظارت قوی نیروهای امنیتی قرار دارد.

آقای وزیری در بیانیه‌یی می‌گوید که افراد طالبان در برخی از ساحات مسکونی  شهر کندز  از جمله بندر کابل، انگور باغ، تپه خاکی حوزه سوم، باغ شرکت و زرخرید  بطور «دزدانه» در منازل  رهایشی  مردم داخل شده و غیرنظامیان را سپر قرار داده‌اند. سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرده که نیروهای امنیتی افغانستان با آغاز حملات هوایی و زمینی توانسته‌اند وضعیت را در شهر کندز تحت کنترول خود در آورند.

سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید: «نیروهای عملیاتی با جلوگیری از تلفات ملکی با احتیاط در تعقیب هراس افگنان می‌باشند.»

دولت وزیری می‌افزاید که عملیات‌های تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی برای سرکوب شورشیان هم اکنون در ولسوالی دشت‌ارچی نیز ادامه دارد و این نیروها توانسته‌اند ساحه پل مومن را در اختیار بگیرند.

حمله طالبان به شهر کندز دقیقا یک سال پس از سقوط این شهر بدست جنگجویان این گروه صورت می‌گیرد. افراد طالبان سال گذشته در همین‌ روزها توانستند کنترول شهر کندز را از نیروهای امنیتی افغانستان برای سه روز در اختیار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала