پیشرفت افغانستان؛ یک گام به پیش چند گام به عقب

© Sputnik / Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر View of Kabul
View of Kabul - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اتحادیه اروپا اعلام کرده که هرچند دولت افغانستان طی سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلفی با پیشرفت‌های چشم‌گیری به همراه بوده است، اما در زمینه درآمد ناخالص برگشت مهمی داشته است.

نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل، می‌گوید که میزان درآمد ناخالص دولت افغانستان بین سال‌های سال‌های 2002 تا 2012 به ده درصد رسیده بود، اما رقم در سال 2014 به 1.3 درصد و در سال 2015 با اندکی رشد به 1.5 رسید.

اتحادیه اروپا می‌افزاید که میزان درآمدهای کلی دولت افغانستان در سال به دو میلیارد دالر می‌رسد در حالی که این کشور سالانه تنها پنج میلیارد دالر برای تامین ضرورت‌های نیروهای امنیتی و چهار میلیارد دالر دیگر برای پیش‌برد برنامه‌های غیرنظامی از جمله انکشافی و اقتصادی ضرورت دارد. به گفته دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل، میزان مهاجرت افغان‌ها نیز طی دو سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. اتحادیه اروپا می‌افزاید که میزان فقر و بی‌کاری نیز در افغانستان بالا است و هم اکنون سی و نه درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اتحادیه اروپا می‌گوید که این سازمان از سال 2002 به این سو، 3.66 میلیارد یورو به افغانستان کمک کرده است. به گفته این اتحادیه، کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان توانسته پیشرفت‌های زیادی را نیز در زمینه‌های صحی، آموزشی، اقتصادی و سیاسی به همراه داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала