نصب ایستگاه توزیع برق ۲۲۰ کیلوولت برای تونل سالنگ

© Sputnik / A.Goryachev /  مراجعه به بانک تصاویر سالنگ
سالنگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این ایستگاه توزیع برق دارای دو ترانسفارمر خواهد بود که هر کدام به ظرفیت دو میگاوات امپیر می‌باشد

شرکت برشنا قرارداد ساخت و نصب ایستگاه توزیع برق ۲۲۰ کیلوولت برای تونل سالنگ را  با دو شرکت خصوصی بین‌المللی در کابل امضا کرد.
به گفته‌ی برشنا ، این پروژه بیش از بیست میلیون دالر امریکایی هزینه بر می‌دارد که تا دو سال و شش ماه تکمیل و به بهره‌برداری سپرده می‌شود.
این ایستگاه توزیع برق دارای دو ترانسفارمر خواهد بود که هر کدام به ظرفیت دو میگاوات امپیر می‌باشد و می‌تواند به تونل سالنگ و خانه‌های همجوار آن برق توزیع کند.

سالنگ - اسپوتنیک افغانستان
در سالنگ یک تونل دیگر به طول 12 کیلو متر ساخته می شود

تونل سالنگ در ارتفاع ۳۹۵۰ متر از سطح دریا و در موقعیت مرکزی کوه‌های هندوکش قرار دارد. طول این تونل ۲٬۷ کیلومتر می‌باشد. کار ساخت این تونل در سال ۱۳۳۷ آغاز و پس از ۶ سال در سال ۱۳۴۳ ختم می‌گردد. این پروژه در زمان صدارت داوود خان با همکاری دولت وقت شوروی آغاز گردید. ارتفاع این تونل ۵ متر و دارای عرض ۶ متر می‌باشند. هزینه احداث این تونل ۶۳۶ میلیون دالرامریکایی بوده‌است. این تونل فاصله بین شمال و جنوب افغانستان را ۱۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر کرده‌است.  تونل سالنگ شمال افغانستان را به جنوب افغانستان متصل می‌نماید. قبل از احداث این تونل وسیله تجارت و انتقالات از میان کوهای پر برف صورت می‌گرفت که راه بود اذیت کننده و مشکل.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала