ترک ها برای نخستین بار در حملات خود از هواپیماهای بی پیلوت استفاده کردند

© Photo / Public domainБеспилотник MQM-107E Streaker
Беспилотник MQM-107E Streaker - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه برای نخستین بار در حملات هوایی از هواپیماهای بی پیلوت ساخت کشور خود به نام « Anka-S» استفاده کردند.

به گزارش روزنامه Aviation Week، این هواپیمای بی پیلوت در نخستین پرواز خود 2 ساعت در هوا پرواز داشت که 30 دقیقه آن را کاملا در حالت اتوماتیک پرواز کرده است.

نخستین هواپیمای بی پیلوت خود را صنایع دفاعی ترکیه بر اساس نام «Anka-S» توسعه داده است. درازی بال این هواپیما 17.3 متر و طول کل این دستگاه تا هشت متر است. این هواپیمای بی پیلوت تا شعاع 200 کیلومتر دورتر از محل دستگاه کنترول خود می تواند پرواز کند. نظر به گفته سازندگان این هواپیما، این هواپیمای بی پیلوت می تواند تا 200 کیلو گرام محموله را حمل کند.

در این هواپیمای بی پیلوت از راکت جدید به نام «بوزوک» که توسط شرکت ترکی  "TUBITAK SAGE"ساخته شده، استفاده می شود. این راکت مجهز با سیستم هدایت لیزری است و وزن آن 16 کیلو گرام می باشد و توانایی حمله به اهداف در فاصله 6 کیلومتر را دارا است.

توسعه و ساخت این هواپیمای بی پیلوت در ترکیه پس از شکست مذاکرات با نزدیک ترین متحدان این کشور یعنی ناتو و ایالات متحده امریکا آغاز گردید. قرار بود ایالات متحده امریکا هواپیماهای بی پیلوت « MQ-1» "Predator" و «MQ-9»  "Reaper" را تحویل بدهند که این کار انجام نشد. قابل یاد آوری است که (نظر به گزارشی هواپیماهای بی پیلوت امریکایی به کاروان کمک های بشردوستانه سازمان ملل در سوریه حمله کرده بودند). ترکیه این هواپیماهای بی پیلوت را برای حمله به کردها لازم داشت. پس از آغاز حمله نیروهای مسلح ترکیه در سوریه «سپر فرات» به احتمال زیاد هواپیماهای" Anka-S" در آسمان سوریه ظاهر نخواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала