عربستان با ماندن بشار اسد مخالف نیست

© AFP 2023 / LOUAI BESHARASyrian President Bashar Assad and his wife Asma (File)
Syrian President Bashar Assad and his wife Asma (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان پیش از این بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری منتخب سوریه از قدرت تاکید کرده بود.

به نوشته روزنامه سعودی 'الریاض'، شاهزاده 'محمد بن نایف بن عبدالعزیز' در سخنانی پیش از سفر جمعه گذشته خود به ترکیه گفته بود: اگر ترکیه موافق با ماندن بشار اسد بر سر قدرت باشد، ما آماده رایزنی در این زمینه هستیم و در صورت توافق دیدگاه های دو کشور در این زمینه با ماندن بشار اسد در قدرت مخالفتی نخواهیم داشت.
وی با ستودن روابط کشورش با ترکیه گفت که هر دو کشور از قدرت ویژه ای در منطقه برخوردارند وهمکاری و اتحاد آنها ، منجر به بهبود اوضاع جهان اسلام خواهد شد.

پرچم عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
به دلیل کسر بودجه عربستان تقویمش را از قمری به میلادی تغییر داد

وی با اشاره به کودتای نافرجام در ترکیه گفت: موضع ما از ابتدا واضح بود اما برخی کشورهای عربی از جمله قطر تلاش کردند به دلیل روابط استراتژیک با ترکیه، با انتشار شایعاتی در مورد دست داشتن عربستان در کودتای ترکیه، روابط ریاض وآنکارا را دچار تنش نمایند.
به گفته نایف عربستان در راس کشورهایی است که از ترکیه و حکومت دمکرات آن در مقابل تلاش ناکام کودتا حمایت کرد و آن را به شدت رد نمود وملک سلمان شخصا بازگشت امور در ترکیه به روال عادی را به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت.
پادشاه عربستان سعودی و بارک اوباما - اسپوتنیک افغانستان
هشدار عربستان به امریکا

به گزارش ایرنا، شاهزداه نایف هر گونه رکود سیاسی بین دو کشور را به دلیل از سرگیری روابط ترکیه با روسیه و تامین منافعش در مصر، سوریه عراق و ایران، رد کرد وگفت: اگر ترکیه موافق با ماندن بشار اسد بر سر قدرت باشد، عربستان آماده رایزنی در این زمینه است و در صورت توافق دیدگاه های دو کشور در این زمینه برای ماندن بشار اسد در قدرت مخالفتی نخواهد داشت.
عربستان پیش از این بر کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری منتخب سوریه از قدرت تاکید کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала