میدان هوایی زرنج با نشست نخستین پرواز آزمایشی کام ایر به فعالیت آغاز کرد

© Andrey Greshnovمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز با نشست نخستین پرواز آزمایشی شرکت کام‌ایر میدان هوایی زرنج فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، امروز طی مراسمی که در میدان هوایی هوایی جدید زرنج برگزار شده بود، انجینیر محمد سمیع والی نیمروز، کاپیتان ظاهر حامد رئیس اداره هوانوردی ملکی، نماینده مردم در ولسی جرگه، روسای دوایر ملکی و نظامی، اعضای شورای ولایتی، ریش سفیدان، علمای کرام، جامعه مدنی، جوانان و تعداد کثیری از مردم نیمروز حضور داشتند.
"محمد سمیع" والی نیمروز این دستاورد بزرگ را به همه مردم تبریک گفته و افزودند: با تکمیل شدن فازدوم میدان هوایی و شروع پروازها در این میدان، گامی بزرگ به سوی بازسازی برداشته و سهولت‌های زیادی برای مردم فراهم شده و مشکلات ترانسپورت هوایی شهروندان این ولایت برطرف خواهد شد.
والی نیمروز از شرکت "مارگو" که در ساخت میدان هوایی شبانه روزی تلاش ورزیده بودند، قدردانی نمود.
وی مشارکت مردم و تجار را در تمام عرصه‌ها مهم دانسته و ازتجار ملی که در ساخت ترمینال موقت میدان هوایی همکاری نمودند، قدردانی بعمل آورد.
کاپیتان "حامد ظاهر" رئیس اداره هوانوردی ملکی، کار فاز دوم میدان هوایی و خط رنوی را خوب ارزیابی نمود و افزودند: در آینده نزدیک اقساط باقیمانده شرکت مارگو پرداخت خواهد شد.
فاز دوم میدان هوایی زرنج شامل خط رنوی به طول 2740 متر، تکسی وی، رمپ، جویچه‌های کنار خط رنوی به طول 9000 متر و پارکینک وسیع برای بیش از سه هزار عراده موتر می‌باشد که در مدت 18 ماه و به هزینه 651 میلیون افغانی توسط شرکت مارگو ساخته و از طرف اداره هوانوردی ملکی پرداخت می‌گردد.
هم‌اکنون کار احداث ترمینال موقت جریان دارد و کار آن در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала