نخستین جلسه کمیته مشترک هماهنگی رسانه‌ها و حکومت برگزار شد

© Photo / دفتر دانشنخستین جلسه کمیته مشترک هماهنگی رسانه‌ها و حکومت برگزار شد
نخستین جلسه کمیته مشترک هماهنگی رسانه‌ها و حکومت برگزار شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دولت افغانستان برای نخستین بار جلسه‌ کمیته مشترک هماهنگی میان فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌ها و حکومت را به منظور تامین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار کرده است.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان که این جلسه را رهبری می‌کرد، از برگزاری نخستین جلسه کمیته مشترک هماهنگی رسانه‌ها و حکومت به عنوان گامی برای نهادینه شدن آزادی بیان در افغانستان یاد کرده است. آقای دانش گفت: «آزادی بیان محصول چند اصل به هم پیوسته است که
بنیاد نظام سیاسی و حقوقی افغانستان را تشکیل می‌دهد و آن اصول به صورت مجزا و بریده از هم، کارآیی لازم را ندارد.»
معاون دوم ریاست جمهوری همچنین گفت:‌ «دموکراسی، کثرت گرایی، حقوق بشر، برابری، عدالت اجتماعی و آزادی از اصول اساسی است که نظام سیاسی وحقوقی افغانستان بر آنها بنا نهاده شده است.»
معاون رییس جمهور عدم سلب حق آزادی و مکلفیت حکومت در امر فراهم کردن زمینه استفاده از حق آزادی افراد را به عنوان عناصر سازنده اصل آزادی مطرح کرده می‌گوید: «این اصول به عنوان مجموع ارزش‌های اساسی محصول مبارزات مردم افغانستان است و با هیچ چیزی دیگر حتا با صلح قابل معامله نیست.»
سرور دانش همچنین می‌گوید که حکومت افغانستان به ضرورت روند صلح با دید استراتژیک نگاه کرده و صادقانه در این راه تلاش می‌کند. وی تاکید کرد که صلح هرگز به معنی قربانی کردن محصول مبارزات مردم افغانستان و دست‌آوردها و ارزش‌های بنیادینی چون آزادی و عدالت نیست.

آقای دانش از آزادی بیان به عنوان محصول بنیادی نظامی سیاسی افغانستان یاد کرد و گفت: «در افغانستان هم به لحاظ دینی و هم از نظر حقوقی و تعهدات بین‌المللی، آزادی بیان اهمیت وجایگاه خاص خود را دارد و حکومت مکلف به حفظ و تامین آن است.
معاون رییس جمهور افغانستان گفت که آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها از جهات قانونی، عدلی و قضایی و همچنین سیاسی مورد حمایت قرار دارد. وی افزود: «اخیرا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آن سازمان خواستم تا برای رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها، نماینده‌ای خاص در افغانستان معرفی گردد که این درخواست را در هماهنگی با اصحاب رسانه پیگیری خواهیم کرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала