چورکین: بدون مداخله نظامی روسیه در سوریه، پرچم های تروریست ها در دمشق بر افراشته می شد

© AP Photo / John MinchilloПостоянный представитель России при ООН Виталий Чуркин
Постоянный представитель России при ООН Виталий Чуркин - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز دوشنبه متذکر شد، اگر مداخله نظامی روسیه در سوریه نبود پرچم‌های سیاه (داعش و القاعده) در دمشق افراشته می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رای الیوم»، ویتالی چورکین  نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روز دوشنبه در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفته است:- "ما امیداورایم همکاری با واشنگتن درباره سوریه ازسر گرفته شود و امیدوار نیستیم که جنگ جهانی سوم به‌وقوع بپیوندند".

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفته است:- "مسکو نمی‌تواند اقدامات یک‌جانبه آمریکا در سوریه را بپذیرد. با این حال، شانس توقف اقدامان خصمانه بعد از احیای همکاری میان روسیه و ایالات متحده وجود دارد".

طبق این گزارش، ایالات متحده امریکا، روز گذشته اعلام کرد که تمام تماس‌هایش را با روسیه بر سر پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه به حالت تعلیق در می‌آورد.

این دیپلمات روسیه تصریح کرد، مسکو درصدد اتخاذ تدابیر یک‌جانبه به منظور توقف آتش‌بس در سوریه نیست.

وی درباره پیش‌نویس فرانسه، که پاریس آن را به شواری امنیت تحویل داده است، گفت:- "اگر دیدگاه مطرح شده در این پیش‌نویس قطعنامه، پیش بردم ما به سمت توقف درگیری‌ها از طرف نیروهای دولتی (به صورت یک‌جانبه) باشد، پس این قطعنامه هرگز نتیجه نخواهد داد…آن تنها در صورت موافقت ما با تدابیر جدی و هماهنگ شده علیه تروریست‌ها اجرایی خواهد شد؛ زیرا توقف درگیری‌های خصمانه شامل گروه‌های تروریستی نمی‌شود"

چورکین درباره عملیات نظامی روسیه در سوریه و اوضاع میدانی گفت:- "جبهه النصره غیرنظامیان در سوریه را بمباران می‌کند و تلاش می‌کند به حماه و حومه دمشق حمله کند…اگر مداخله ما در سوریه نبود پرچم‌های سیاه در دمشق افراشته می‌شد".

وی خاطرنشان کرد، روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون مبارزه با ایدئولوژی تروریسم و افراط ‌گرایی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده است.

به گفته ویتالی چورکین، روسیه بر این باور است که انجام تحقیق درباره بمباران کاروان امدادرسانی سازمان ملل به حلب، یک ضرورت است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала