فرمانده نیروهای کماندوی طالبان در هلمند به قتل رسید

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر والی هملند اعلام کرده که ملا اقدام فرمانده قطعه «سرخ» گروه طالبان در عملیاتی در منطقه‌ی در نزدیکی شهر لشکرگاه مرکز این ولایت به قتل رسیده است.

قطعه سرخ شامل نیروهای کماندوی گروه طالبان می‌شود. این قطعه در جریان سال گذشته توسط طالبان تشکیل شده و در آن جنگجویان آموزش دیده و بامهارت‌ طالبان عضویت دارند.

دفتر والی هلمند می‌افزاید که ملا اقدام زمانی به قتل رسید که با جمعی از افراد دیگر طالبان بالای پوسته‌ی در نزدیکی شهر لشکرگاه حمله کردند. به نقل از این اداره، در این حمله نوزده تن دیگر از افراد طالبان نیز به قتل رسیده‌اند.

همچنین دفتر والی هلمند می‌افزاید که در یک عملیات ویژه دیگر نیروهای کماندو در ولسوالی ناوه این ولایت نیز چهارده تن از افراد طالبان به شمول رحمتی و بریالی دو فرمانده مهم این گروه به قتل رسیده‌اند.

نیروهای امنیتی یک مرکز مربوط طالبان را در ولسوالی نهرسراج نیز هدف حمله قرار داده و در نتیجه این حمله مقدار زیادی از مهمات مربوط به این گروه را از بین برده‌اند.

ولایت هملند در جنوب افغانستان از ناآرام‌ترین ولایت‌های این کشور به شمار می‌رود. روز گذشته گزارش‌هایی در باره سقوط ولسوالی ناوه این ولایت بدست طالبان منتشر شد، اما مقام‌های امنیتی این گزارش را رد کرده می‌گویند که طالبان در این ولسوالی دست به حملاتی زده‌ بودند اما ولسوالی را تحت کنترول خود در نیاورده‌اند. فرمانه پولیس این ولسوالی نیز روز گذشته در نتیجه انفجار ماین به قتل رسید.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала