فرار داعش از موصل به رقه

© AP Photo / Militant websiteفرار داعش از موصل به رقه
فرار داعش از موصل به رقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق اطلاعات به دست آمده از منابع عراقی، ارتش عراق و پیشمرگ ها برای یک عملیات بزرگ برای آزاد سازی شهر موصل از دست جنگجویان داعش خود شانرا آماده می سازند.

سعید مموزینی سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق در مصاحبه با اسپوتنیک گفت:  در عملیات مشترک آزاد سازی شهر موصل، ارتش عراق و پیشمرگ های کرد که از آمادگی فوق العاده برخوردار بودند توانستند داعشی ها را وادار به فرار از موصل به سمت رقه کنند، وی افزود داعشی ها اطراف موصل و راه های ورودی  شهر را، خانه های خالی از سکنه  و موتر ها (ماشین ها) را  پر از مین، بمب و تله های انفجاری کرده اند، داعشی ها از ترس زیاد به وحشت به سر می برند.

از معلومات به دست آمده فرمانده های داعش با خانواده هایشان از شهر موصل فرار کرده و راه رقه یکی از شهر های سوریه را در پیش گرفته اند، برای داعش قدرتی جدی در شهر موصل باقی نمانده است، میشود نتیجه گرفت که شهر موصل قبل زمان پیش بینی شده آزاد خواهد شد. البته شایعاتی وجود دارد که رهبر داعش ابوبکر بغدادی استراتژی جدید را برای موصل اتخاذ کرده است، بغدادی به نیرو هایش هدایت داده که اگر می توانید جلوگیری از تصرف شهر کنید و اگر نمی توانید راه ها و اطراف شهر را پر از مین و بمب و مواد انفجاری کنید و شهر موصل را نابود کنید و خود تان بیرون شوید.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала