قرارداد کمک دوصد میلیون یورو میان افغانستان و اتحادیه اروپا امضا شد

© Photo / وزارت مالیهقرارداد کمک دوصد میلیون یورو میان افغانستان و اتحادیه اروپا امضا شد
قرارداد کمک دوصد میلیون یورو میان افغانستان و اتحادیه اروپا امضا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های دولت افغانستان و اتحادیه اروپا قراردادی به ارزش دوصد میلیون یورو به منظور انجام اصلاحات در افغانستان در حاشیه کنفرانس بین‌‌المللی بروکسل به امضا رساندند.

اتحادیه اروپا می‌گوید که این قرارداد در چوکات «دولت‌سازی» به امضا رسیده است. اتحادیه اروپا معمولا در چوکات قرارداد دولت‌سازی کشورهای در حال گذار از جنگ را حمایت می‌کند.

این قرارداد روز سه‌شنبه، میان اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان و نوین میمکا کمیشنر بخش انکشافی اتحادیه اروپا با حضور اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان در بروکسل به امضا رسید.

آقای میمکا با امضای این قرارداد گفت: «امضای این قرارداد یک مهم در همکاری‌ انکشافی اتحادیه اروپا با دولت افغانستان به شمار می‌رود. اتحادیه اروپا متعهد است تا موثریت کمک‌های خود را به عنوان نشانه‌ای از اعتماد بالای طرف افغانی افزایش داده و افغانستان برنامه‌های اصلاحی خود را تطبیق کند. چون این یک قرارداد است که دو طرف متعهد هستند تا مسوولیت‌های خود را ادا کنند. ما حمایت مالی خود را براساس پیشرفت‌ رضایت‌بخش در اصلاحات فراهم خواهیم کرد.»

همچنین اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان نیز می‌گوید: «قرارداد دولت‌سازی میکانیزم موثری است که کمک‌های انکشافی اتحادیه اروپا را با برنامه اصلاحات افغانستان هماهنگ می‌سازد. به عنوان حمایت مالی از طریق بودجه دولت، این قرارداد زمینه مالی را برای دولت افغانستان فراهم می‌کند تا اولویت‌های انکشافی خود را به هدف بهبود زندگی شهروندان افغانستان عملی کند.»

قرار است این کمک دوصد میلیون یورویی اتحادیه اروپا بین سال‌های 2017 و 2018 به دولت افغانستان سپرده شود. این مبلغ از طریق بودجه دولت افغانستان به مصرف خواهد رسید. دولت افغانستان از طریق مصرف این پول پالیسی‌ها و استراتژی‌های انکشافی خود را مطابق به انکشاف ملی و برنامه‌های صلح تهیه و تدوین خواهد کرد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала