راهپیمایی مهاجرین ازصربستان به سوی مرز مجارستان

© AFP 2023 / Philippe Huguenوضع ناگوار مهاجرین در اروپا
وضع ناگوار مهاجرین در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مهاجران با سر دادن شعارهایی هیچ چیزی به جز بازشدن مرز نمی خواهیم با پولیس صربستان درگیر شدند

مهاجران که از بازشدن مرز مجارستان با صربستان نا امید شدند، سر انجام دست به راهپیمایی زدند و از یکی از اردوگاه‌ها صربستان به سوی مرز مجارستان حرکت کردند.

این مهاجران با سر دادن شعارهایی هیچ چیزی به جز بازشدن مرز نمی خواهیم با پولیس صربستان درگیر شدند.

شماری آنان که به صدها تن می‌رسد پاه پیاده چندن کیلومتر را پیمودند تا خود را به مرز مجارستان رسانده و آواز شان را به حکومت مجارستان برسانند تا مرز را به روی آنان باز کند.

آنان می‌‎گویند که هرگز خواستار باقی ماندند در مجارستان نیستند، بل می‌خواهند از طریق این کشور وارد دیگر کشورهای اروپایی شوند.

کودک مهاجر افغان - اسپوتنیک افغانستان
کودک مهاجر افغان: نادیده گرفتن انسانیت و محدودیت قانون

یک مهاجر که شش ماه را در جاده‎های صربستان بدون سرپناه سپری کرده است، می‌گوید که می‌خواست وارد فرانسه شود، اما با بسته شدن مرز مجارستان، اکنون مدت ها است که در صربستان بی سرنوشت به سر می‌برد.

کریم، یک مهاجر افغان گفت: "من می‌خواستم به فرانسه بروم، اما اکنون شش ماه می‌گذرد که در جاده ها و پارک ها خواب می کنم. من از افغانستان هستم و شماری دیگر از پاکستان هستند، همه ما می‌خواهیم تا حکومت مجارستان مرز را باز کند."

برات یک مهاجر دیگر افغان گفت: "ما میدانیم که مرز بسته شده است، اما این آخرین فرصت برای ما است، ما اینجا گیر مانده‎ایم و خواستار رفتن هستیم."

به گزارش طلوع این درحالیست که اکنون ۶ هزار مهاجر در صربستان از بهر بسته شدن مرزمجارستان با این کشور گیر مانده‌اند که بیشتر آنان از کشورهای جنگ زده به ویژه از افغانستان هستند.

این مهاجران که از سال پار میلادی دراین کشور به سرمی برند امید داشتن که ممکن مرز به روی آنان باز گردد، اما نتایج همه پرسی درمجارستان امید این مهاجران به کشورهای دیگر اروپایی را به خاک یک سان کرده است و ناگزیر هستند ست به راهپیمایی و تحسن بزنند تا مرز به روی آنان باز گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала