پوتین: ما باید قدرتمند باشیم

© REUTERS / Natalia Kolesnikova/Poolپوتین: ما باید قدرتمند پوتین باشیم
پوتین: ما باید قدرتمند پوتین باشیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری روسیه با بیان این که حق روسیه است که قدرتمند باشد، تصریح کرد: باید قوی باشیم و توانایی‌ دفاعی‌مان را تقویت کنیم تا بتوانیم از منافع ملی‌مان دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی در آغاز به کار دومای جدید منتخب روسیه گفت: حق روسیه است که قوی باشد اما روسیه تصمیم ندارد قدرتش را به دیگران تحمیل کند.
وی تصریح کرد: ما باید قدرتمند باشیم و توانایی‌های دفاعی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم از مواضع خود دفاع و منافع ملی خود را تقویت کنیم.
پوتین عنوان داشت: زمانی که سیاست‌های خود را تعیین می‌کنیم، در چارچوب حق مشروع خود برای تقویت قدرت دفاعی‌مان حرکت می‌کنیم تا کشوری قدرتمند باشیم اما این قدرت را به دیگران تحمیل نمی‌کنیم.
رئیس جمهوری روسیه همچنین خواهان فعال سازی دیپلماسی جهت تقویت روابط با تمامی کشورهای جهان شد.
وی در ادامه خواهان پشت سر نهادن اختلافات سیاسی برای تحقق منفعت روسیه شد.
پوتین گفت: ما باید همیشه به خاطر داشته باشیم که حفظ قدرت روسیه مهمترین امر است و شاید بتوان گفت که شرط کلیدی برای حفظ استقلال و موجودیت روسیه به عنوان یک کشور متحد برای تمام مردمش است.
وی افزود: ما هرگز چیزی را به کسی دیکته نکرده و نمی‌کنیم. قدرت روسیه در درون ماست. قدرت روسیه مردم، سنت و فرهنگ و اقتصاد و منابع طبیعی وسیع و البته نیروی دفاعی ماست اما بدون تردید اصلی ترین قدرت اتحاد مردم است. البته لازم است که توانمندی‌های دفاعی و امنیتی خود را تقویت کنیم و امیدوارم که پارلمان و تمامی جناح‌هایش از این مساله حمایت کنند.
رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که اعضای جدید پارلمان درک عمیقی از ارزش‌های قانون داشته و از منافع ملی دفاع کنند.
پوتین همچنین بر اهمیت فعال بودن نیروهای سرویس اطلاعاتی کشور تاکید کرد و گفت که آنها باید امنیت مردم را زیر نظر داشته باشند.
وی گفت: امروز شرایطی بر جهان حکمفرماست که کار موثرتر و با کیفیت‌تر از سرویس‌های اطلاعاتی را می‌طلبد. ضروری است که فعال و خلاق باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала