وعده۵۰۰ میلیون دالری پاکستان به افغانستان

© AFP 2023 / FAROOQ NAEEM پاکستان کے وزیر اعظم کے مشیر برائے خارجہ امور سرتاج عزیز
پاکستان کے وزیر اعظم کے مشیر برائے خارجہ امور سرتاج عزیز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موقف پاکستان در برابر گروه طالبان این است که خشونت را رها کنند به روند صلح بپیوندند.

سرتاج‌عزیز، مشاور ارشد نخست‌وزیر پاکستان در امور سیاست خارجی یک بسته از کمک‌های ۵۰۰ میلیون دالری این کشور را در نشست بروکسل برای افغانستان اعلام کرد.

آقای عزیز هدف از فراهم‌سازی این بستۀ کمک مالی را به افغانستان توسعۀ هرچه بیشتر پروژه‌های توسعه‌یی در افغانستان عنوان کرد.

دولت پاکستان اعلام کرد که این رقم جدا از ۵۰۰ میلیون دالری است که پیش‌از این از سوی این کشور برای بهبود زیربناها، تعلیم و تربیه و صحت برای افغانستان اعلام شده بود.

سرتاج افزود که پاکستان همچنان ۳۰۰ بورس تحصیلی را برای دانش‌جویان افغان فراهم ساخته است و این کشور متعهد است که رقم مشابه بورس‌ها برای شهروندان افغانستان برای فراگیری تحصلات عالی در رشته‌های مانند طب، انجنیری، بانکداری و دیگر رشته‌ها فراهم سازد.

به گزارش طلوغ نیوز نشست بروکسل که ادامۀ نشست توکیو در سال ۲۰۱۲ است هدف از آن تعهد مجدد جامعۀ جهانی برای کمک‌های مالی و سیاسی به افغانستان است.

سرتاج عزیز با اشاره به روند صلح افغانستان گفت‌وگوهای سیاسی را یکی از معقول‌ترین راه برای رسیدن به صلح و ثبات دایمی در افغانستان خواند. وی با استقبال از توافق‌نامۀ صلح، که اخیراً میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امضاء شد، گفت که کشورش متعهد است که تلاش‌های جدی را برای برقراری صلح پایدار در چارچوب گروه هماهنگی به خرچ دهد.

سرتاج عزیز تأکید کرد که موقف پاکستان در برابر گروه طالبان این است که خشونت را رها کنند به روند صلح بپیوندند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала