غنی با وعده کمک 15.2 میلیار دالری به کابل برگشت

© Photo / ارگغنی با وعده کمک 15.2 میلیار دالری به کابل برگشت
غنی با وعده کمک 15.2 میلیار دالری به کابل برگشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان که در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی بروکسل به بلجیم رفته بود، با گرفتن وعده کمک 15.2 میلیارد دالری جامعه جهانی به افغانستان طی چهار سال آینده، صبح امروز به کابل برگشت.

این کنفرانس که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور نمایندگان بیش از هفتاد کشور و سی سازمان ملل بین‌المللی برگزار شده بود، در آن شرکت‌کنندگان این کشورها و سازمان‌ها تعهد کردند که در چهار سال آینده مبلغ 15.2 میلیار دالر به دولت افغانستان به منظور پیش‌برد برنامه‌های انکشافی و اقتصادی کمک می‌کنند.

فیدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شام روز گذشته پس از پایان کنفرانس بروکسل در یک نشست خبری مشترک با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، این کنفرانس موفقانه ارزیابی و از آن به عنوان یک بخش مهم کار مشترک جامعه جهانی با دولت افغانستان یاد کرد.

خانم موگرینی گفت که این کنفرانس حمایت گسترده جامعه بین‌المللی را از افغانستان نشان داد. وی خطاب به مقام‌های دولت افغانستان گفت: «شما دلایل خوب بعد از بازگشت تان به افغانستان دارید و ما هم خبر خوش داریم که جامعه بین‌المللی به شکل قوی و پایدار و بهتر در کنار مردم افغانستان قرار دارند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود: «ما واقف هستیم که سرمایه‌گذاری در افغانستان در راستای حمایت و تقویت مردم افغانستان در حقیقت سرمایه‌گذاری در ثبات بین‌المللی است.» 

در همین‌حال، اشرف‌غنی می‌گوید که با تعهد کمک 15.2 میلیار دالری جامعه جهانی به افغانستان در چهار سال آینده، دولت این کشور با شفافیت و اطمینان برنامه‌های خود را به پیش خواهد برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала