ده ها تن افغان از مدت دو سال به اینطرف در امریکا ناپدید شده اند

© AFP 2023 / Tech. Sgt. Andy Dunawayده ها تن افغان از مدت دو سال به اینطرف در امریکا ناپدید شده اند
ده ها تن افغان از مدت دو سال به اینطرف در امریکا ناپدید شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آدم استامپ سخنگوی پنتاگون گفت: "44 نفر از کارمندان نیروهای امنیتی افغانستان بیش از دو سال میشود که در ایالات متحده ناپدید شده اند.

به گفته کارمندان وزارت دفاع امریکا، به احتمال زیاد نظامیان افغان شاید خواسته اند در ایالات متحده به طور غیر قانونی یک مدت زندگی کرده و در نهایت تقاضا دریافت اجازه کار و اقامت نمایند.
از سال 2007 بیش از 2200 شهروندان افغانستان جهت آموزش به ایالات متحده آمده اند — تعداد ناپدید شدگان در مقایسه با تعداد کل افغان هایی که در این برنامه شرکت دارند نسبتا کوچک میباشد. به هر صورت این فاکت یک تعدا پرسش ها بوجود می اورد.
علاوه بر این، این وضعیت دولت باراک اوباما که در برنامه ای آموزش سربازان افغان میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده، به خطر می اندازد. هدف اصلی ایجاد این ارتش و پولیس، کارآمد بودن انها در مبارزه موثر علیه ضد شورشیان "طالبان" و دیگر گروه های تروریستی پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی میباشد، که در حال حاضر چندین بار به تعویق افتیده است.
روی همرفته ، این پیامد ها می تواند نه تنها در روابط ایالات متحده با افغانستان تاثیر بگذارد، در عین حال میتواند پتانسیل برای بحث کاندیدای ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه، دونالد ترامپ، شده و باراک اوباما را در خصوص اصلاح قانون مهاجرت مورد انتقاد قرار بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала