منع دسته های سینه‌ زنی درروزهای محرم

© AP Photo / Hasan JamaliМассовые протесты мусульман-шиитов в Бахрейне
Массовые протесты мусульман-шиитов в Бахрейне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استعمال بلندگوهای که آرامش مردم به خصوص افراد مریض، ضعیف، جریان تدریس مراکز آموزشی و ادای نماز را برهم می‌زند جلوگیری شود.

وزارت حج و اوقاف و فرماندهی گارنیزیون کابل در اعلامیه‌یی ایام محرم را متعلق به همه‌ی مسلمانان توصیف کرده و از شهروندان کابل خواسته اند تا در عزاداری‌های شان برخی توصیه‌های آنان را جدی بگیرند و به منظور جلوگیری از رویدادهای امنیتی دسته‌های سینه‌زنی در جاده‌ها راه اندازی نکنند و از فعالیت‌های حساسیت برانگیز نیز خودداری کنند.

پیشتر شیعیان افغانستان به ویژه باشندگان کابل در روزهای نهم و دهم ماه محرم، دسته‌های سینه‌زنی را در جاده‌ها راه اندازی می‌کردند.
اما در اعلامیه گفته شده است: "تدویر محافل و تجلیل از عاشورا در هماهنگی با وزارت ارشاد، حج و اوقاف و کمیسیون امنیتی، در مناطقی که برادران اهل تشیع زندگی دارند". برگزار شود.
گارنیزیون و وزارت حج از مردم خواسته‌اند تا در صحبت‌ها و سخنرانی‌های در میان مردم اختلاف برانگیز می‌شوند خودداری کنند.
بر بنیاد این اعلامیه، از اعمال خلاف‌ شان حضرت حسین علیه السلام؛ مانند: تیغ زنی، قمه زنی، سینه زنی با بدن برهنه، ایجاد مزاحمت و نصب نمودن بیرق‌ها در وسایل انتقالی مانند بایسکل، موتر سایکل و موترها جلوگیری می‌شود.
همچنان گفته شده که استعمال بلندگوهای که آرامش مردم به خصوص افراد مریض، ضعیف، جریان تدریس مراکز آموزشی و ادای نماز را برهم می‌زند جلوگیری شود.
همچنین از شیعیان کابل خواسته شده است که به ساختن دروازه‌های سیاه در مناطقی که اهل تشیع زندگی نمی‌کنند، اقدام نکنند.
این دو نهاد از علما خواسته‌اند در خطبه نماز جمعه درباره عاشورا سخنرانی کنند، از نهادهای امنیتی خواسته شده که امنیت مراسم عاشورا را تامین کنند و از رسانه‌ها نیز خواسته شده که در برنامه‌های خود در دهه محرم از نشر برنامه های مخالف فرهنگ و ارزش‌های دینی خودداری ورزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала