مردم سیاهپوست از تاریخ انگلستان حذف شده‌اند

© Fotolia / Daniel ErnstВлюбленная пара из Африки
Влюбленная пара из Африки - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شصت درصد از فیلم هایی که در ده سال اخیر در انگلستان ساخته شده‌اند، شخصیت سیاه پوستی به چشم نمی خورد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، نتایج یک مطالعه در موسسه «بریتیش فلم» انگلستان نشان می دهد، در شصت درصد از فلم‌هایی که در انگلستان ساخته می شود، هیچ شخصیت سیاه پوستی وجود ندارد و به گفته یک بازیگر معروف، سیه پوستان از تاریخ انگلستان حذف شده اند.

بررسی های اخیر نشان می دهد  شصت درصد از فیلم هایی که در ده سال اخیر در انگلستان ساخته شده‌اند، شخصیت سیاه پوستی به چشم نمی خورد و فقط در سیزده درصد از فیلم‌ها، شخصت اصلی به یک سیاهپوست داده شده است. نتایج بررسی بر روی هزار و صد و هفتاد و دو فیلم نشان می دهد فقط پانزده بازیگر که پنج نفر از آنان زن بوده‌اند، در یک دهه گذشته بیش از یک بار نقشی تاثیر گذار در فیلم ها را بازی کرده اند. بیش از نیمی از نقش های تاثیر گذار در فلم ها تنها در چهل و هفت فلم بوده که معمولا موضوع این فلم‌ها نیز برده‌داری، نژاد‌پرستی، استعمارگری، جرم و جنایت و یا گروه‌های تبهکاری بوده است.

تحریم فلم های هندی در سینماهای پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
تحریم فلم های هندی در سینماهای پاکستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران دیوید اویلوو، بازیگرانگلستان نیجریه‌ای تبار، در سخنانی در جشنواره فلم لندن، اظهار داشت: مردم سیاهپوست از تاریخ انگلیس حذف شده‌اند و در پرده سینما نیز اثری از آنان نیست. وی که مانند برخی دیگر از بازیگران سیاهپوست، به تازگی مجبور به مهاجرت به امریکا شده است در گلایه از همکاران خود گفت احساس من این بود که تنها مانده‌ام. از این فرار استعدادها جلوگیری کنید. باید ساخت بومی افراد تصمیم گیر تغییر یابد.

Скала Шаманка на острове Ольхон на Байкале - اسپوتنیک افغانستان
پوتین و دی کاپریو در باره بایکال فلم می سازند

اظهارات این بازیگر سیاهپوست بارها از سوی دیگر همتایان وی درباره بی‌توجهی به سیاهپوستان در سینما و تلویزیون انگلستان و لزوم تغییر در تدوین سیاست‌ها و گرو‌ه‌های تصمیم‌گیرنده بیان شده است. این در حالی است که ماه فبروری نیز حذف تنها بازیگر سیاهپوست از فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار بحث‌های زیادی را برانگیخت و درخواست شد نظام رأی‌گیری برای انتخاب بهترین‌ها تغییر اساسی پیدا کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала