تسلیم شدن 60عضو پولیس سرحدی به گروه طالبان در بادغیس

© Photo / U.S. Armyتسلیم شدن 60عضو پولیس سرحدی به گروه طالبان در بادغیس
تسلیم شدن 60عضو پولیس سرحدی به گروه طالبان در بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش‌ها ازولایت بادغیس می‌رسانند که 60 تن از نیروهای پولیس سرحدی دراین ولایت به گروه طالبان تسلیم شده‌اند.

مسؤولان در ولایت بادغیس گفته‌اند این روی‌داد شام روز گذشته پس از درگیری طولانی میان نیروهای پولیس سرحدی و طالبان در ولسوالی بالا مرغاب رخ داده‌است.

گروه طالبان در منطقۀ موریچاق ولسوالی بالا مرغاب ولایت بادغیس بالای پاس‌گاه‌های نیروهای پولیس سرحدی حمله کرده‌اند و درگیری میان دوطرف رخ داده‌است.

عبدالله افضلی یک عضو شورای ولایتی بادغیس گفته‌است این سربازان پولیس سرحدی به دلیل نرسیدن کمک به ساحۀ درگیری و پس از ختم تجهیزات‌شان به طالبان تسلیم شده‌اند.

عبدالله افضلی هم‌چنان گفته‌است که در این درگیری‌ها حدود هفت تن از نیروهای افغان نیز جان باخته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان نیز می‌گوید که شب گذشته در ولسوالی بالا مرغاب بادغیس یک قرارگاه نیروهای امنیتی را تصرف کرده‌اند و80پولیس با اسلحه‌شان تسلیم این گروه شده‌اند.

ولایت بادغیس از جمله ولایت‌های ناامن در افغانستان است و گروه طالبان که در بخش‌هایی از آن فعالیت دارند، هر از گاهی در ولسوالی بالا مرغاب نیز دست به حمله‌هایی می‌زنند.

از سویی، حمله‌های گروه طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان، از جمله ولایت‌های قندز، بغلان، هلمند، فراه، ارزگان، بادغیس و شماری از ولایت‌های دیگر شدت یافته و این گروه پیش‌روی‌هایی نیز داشته‌اند.

هفتۀ گذشته مجلس نماینده‌گان افغانستان از وضعیت جاری کشور اظهار نگرانی کرده خواهان روی‌دست گرفتن اقدامات جدی حکومت در این زمینه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала