آمادگی مسکو برای فروش هلیکوپتر و تسلیحات نظامی با پول امریکا و اروپا به افغانستان

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان از آمادگی این کشور برای تأمین بالگرد و تسلیحات نظامی برای افغانستان در صورت که هزینه آنرا امریکا و اروپا بپردازد خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسپوتنیک»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، اعلام کرد: مسکو آماده عرضه هلیکوپتر و دیگر سیستم‌های نظامی است و ممکن است گزینه تأمین مالی توسط آمریکا و یا اتحادیه اروپا را ارزیابی کند.
مدیر دپارتمان دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه به ریانووستی گفت: "ما آماده هستیم تجهیزات پرهزینه مانند هلیکوپتر نظامی و دیگر سیستم‌های تسلیحاتی را با پول آمریکا و اتحادیه اروپا به افغانستان بفروشیم."
وی افزود: جامعه جهانی در کنفرانس بروکسل در مورد کمک سالانه 3.5 میلیارد دلاری به افغانستان بحث کردند و این مقدار کفایت می‌کند و باید به دولت این کشور اجازه دهند تا از این کمک‌ها استفاده کنند و تأمین تجهیزات نظامی افغانستان برای دولت این کشور اولویت دارد.
چندی قبل، «سرگی گرسلاوسکی» معاون شرکت «روس ابورون اکسپورت» اعلام کرده بود که در صورت توافق شرکت‌های تمویل کننده امریکایی و اروپای شرقی، روسیه توانایی ساخت 200 هلیکوپر نظامی افغانستان را خواهد داشت.
وی گفته بود که این شرکت پس از لغو تحریم‌هایش توسط امریکا، امکان ساخت هلیکوپترهای MI-17 به افغانستان را دارد.
«حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز چندی قبل فهرستی از لوازم و تجهیزات نظامی مورد نیاز افغانستان را به مقامات روسیه ارائه کرده بود.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته بود که سطح همکاری بین وزارت دفاع روسیه و افغانستان به‌طور قابل توجهی رشد کرده و دو کشور روابط اساسی را از سر گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала